Többszáz egyedi relikvia, a világ futballtörtének izgalmas piallanatai idéző tárgyak, képek, emlékek, legendás játékosok, soha nem látott ritkaságok – mindez a Gooól! kiállítás gyűjteményében látható, a Millenárison. Talán több is, mint 250 millió ember focizik rendszeresen szerte a világban, de ennél sokkal többen értenek hozzá, Azonba ők sem tudhatnak mindent, amit a Gooól! kiállítás vitrinjeiből kiderülnek
Álljon itt egy pár érdekesség. Például, ki gondolná, hogy az Adidas a magyarok elleni 1954-es vb-döntőn lett igazi világcég, s 1964 óta a magyar válogatott szerelésének szállítója is. Vagy azt, hogy a magyar foci hőskorában az első, sőt minden válogatottság alkalmából a szövetség egykor emléktárgyakat, gyűrűt, plakettet, medált adományozott a játékosoknak.
Kiderül az is, mióta Aranycsapat az Aranycsapat: az 1952-es, 16 magyar aranyérmet hozó helsinki olimpián, a futballválogatott is győzött, ekkor érdemelte ki Szepesi Györgytől, a legendás riportertől az Aranycsapat nevet.
Érdekes tudni, de nem meglepő, hogy a londoni 6:3 után a legtöbb hazai üzem, gyár, szövetkezet saját készítésű ajándékokkal kedveskedett a győzteseknek. Ilyeneket is láthatunk a kiállításon. Az sem feltétlenül köztudott, hogy Buzánszky Jenő hivatalosan egész életében a dorogi szénbányák szolgálatában állt, és saját bányászlámpája is volt. Bizonyítékot látunk a kiálltáson, hogy a Real Madrid legendás elnöke, a mai stadion névadója, Santiago Bernabéu szinte a fiaként szerette Puskást.
Janklovics Péter színész-humorista állt a rendezvény mellé, aki eddig azt sem tudta, hogy a focit eszik vagy isszák.
Még nincs negyven éves, de elmondhatja magáról, hogy élete első 39 évében talán ötpercnyi focit sem nézett. Bevallása szerint azonban az idei Eb-n követte a magyar fiúk játékát, de érezte, idegen a terep. „Összesen három meccset néztem meg az Eb-ből, a magyarok összecsapásait, de az is sok volt” – meséli a humorista, akit nem vonz ez a játék.
A minap azonban feltűnt a világhálón egy videó, amin úgy beszél a fociról, mint aki Messi-mezben született. „Sokszor nem tudom miről beszélek” – mondja viccesen a stand-up komédiás, „de most egy szót sem értettem abból, amit mondanom kellett” – teszi hozzá Janklovics. Jó érzékkel ugyanis őt kérték fel egy focikiállítás reklámarcának, ahol egy mindent tudó szurkolót kellett alakítania és hogy hogyan sikerült, azt itt láthatjuk.