A Messi-hatás: Megtízszerezte rajongói számát az Inter Miami
Lionel Messi szerződtetésével több legyet ütött egy csapásra az MLS-klub. Győzelmet érő szabadrúgásgólja mellett az argentin hozott tízmillió követőt is.
Az Inter Miami jelen állás szerint 11 milliós követőtáborral rendelkezik, a nagy nyári átigazolások (Messi mellett Busquets és Jordi Alba is hozzájuk került) előtt „mindössze” egymillióan iratkoztak fel rájuk az Instagramon.
Ezzel számmal előzik az összes NFL-csapatot, pedig Amerikában az a „futball”. Népszerűbbek a baseball együtteseknél is, a spanyol futballklubok közül pedig csak a Real-Barca-Atleti trió büszkélkedhet ennyi rajongóval.
A jelenségről megkérdezték az egyik erre specializálódott ügynökség vezetőjét is: „Ma már minden esetben a sportolók jelentik a fő kapcsolódási pontot a fiatal szurkolók számára. Nem ritka, hogy azok, akik LeBronnak szurkolnak, elkezdik követni és támogatni a Lakerst. A klubok számára a nagy kihívás ilyen esetekben, hogy képesek legyenek megerősíteni ezeket a kapcsolatokat, hosszú távú követést építsenek és nem csak abban az időszakban legyenek népszerűek, amikor az aktuális bálvány épp náluk játszik” – véli Bruno Brum.
Egy sportbiznisz-specialista szerint „az olyan ikonok vonzereje, mint Messi, Cristiano Ronaldo vagy Neymar Jr. lenyűgöző. A kérdés inkább az, hogy mire mennek ezzel. Növelik a termékértékesítéseket, új szponzorokat keresnek.”
Úgy tartja, az természetes, hogy a „robbanás” nagy és azonnali. „Hadd nőjenek a bevételek. De a folytonosságért dolgozni kell, különösen mivel Messi a pályafutása végén van, a Miami pedig egy feltörekvő, fiatal csapat. Érdekes lesz megfigyelni Beckham és társai közép- és hosszú távú stratégiáját.” – gondolja az üzletember.
Borítókép: Mike Ehrmann/Getty Images