A McLaren ismét kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta ezt is
A gumikra nagy figyelem jutott, többen a jól megválasztott gumi taktikának köszönhetik a jó eredményüket, és voltak olyanok is, akik eltaktikázták magukat. A második helyen Hamilton csapattársa, Jenson Button futott be, míg a dobogó harmadik fokára a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso állhatott fel. A Red Bull nem végzett dobogón, csak a negyedik-ötödik pozícióban jöttek Vettel-Webber sorrendben. A hatodik lett a Mercedes GP-vel Nico Rosberg, míg a hetedik helyen Robert Kubica végzett. A nyolcadik helyen a kiváló versenyt futó Sébastien Buemi végzett. A két Force India 9-10. helyen hozták be a gépet Liuzzi, Sutil sorrendben.
A rajt
Mark Webber 5 helyes rajtbüntetést kapott váltócsere miatt, ezért csak a hetedik helyről rajtolhatott ma. A levegő hőmérséklete 26°C-os volt a rajt kezdetekor, a pálya hőmérséklete pedig 10-12°C-kal több. Az első tízből a két Red Bullon kívül Kubica indult keményebb keverékről.
Az első három pilóta gond nélkül eljött a rajtról, Massa és Liuzzi összeakadt kétszer is az első kanyarhoz érve, a második kanyarban Liuzzi megpörgött és szembeállt a mezőnnyel. Petrov a rajtnál kiugrott, majd ki is csúszott a fűre, később egy boxutca áthajtásos büntetést kapott.
Kobayashi a második körben Hülkenberg mellett ment volt el, de falhoz csapta az autót, bement a boxba, de nem tudta folytatni a versenyt. Massa az első körös incidenst követően visszaesett a mezőny végére.
Keveredés a köbön
Webber a hetedik helyről rajtolva az előtte lévő Buttont támadta, az ötödik körben sikerült neki megelőznie. Rosberg a rajtnál visszaesett, az első kerékcsere az ő nevéhez fűződött. A lágy gumik hamar elkoptak, úgy tűnt jól döntöttek a Red Bullnál.
Az élen Hamiltont Vettel támadta, a keményebb keverék sokkal jobban tapadt, mint a lágy, Vettel meg is tudta előzni a britet. A következő körben Alonso felzárkózott Webberre, azonban ekkor Hamilton és Alonso is kijött a boxba – egyszerre, Alonso átlépte Hamiltont.
Akik a lágy keveréken indultak, azok alig bírtak ki 7-8 körnél többet, utána mind bejöttek a boxba. Vettel és Webber bírta legtovább az élbolyból, ők a 14, illetve a 15. körben jöttek ki. Buemi a boxkiállások közben még a versenyt is vezette. A csapatok nem tudták eldönteni, hogy melyik a jobb gumi, nagy zűrzavar alakult ki. Schumacher kétszer is volt 20 körön belül a boxban, mindkétszer a keményebb keveréket kapta.
Ezt nem lehet követni
Petrov újra boxutca áthajtásos büntetést kapott, most a rajtnál okozott baleset miatt. Alonso a 26. körben a második helyről támadta Hamiltont, a hosszú egyenes végén befért volna, de Hamilton kijött a boxba. Alonso két körrel később csatlakozott, azonban alul maradt Hamiltonnal szemben, mögé jött vissza.
A 28. körben Kubica-t támadta Sutil, a hosszú hátsó egyenes végén Kubica a féktávon előzte meg, és ment be a boxba úgy, hogy majdnem összeütköztek Sutillal. Az esetet vizsgálta a versenyfelügyelőség.
De la Rosa Sauberje a 32. körben füstölt el, így már egyik Sauber sem volt versenyben. A 33. körben az állás ez volt: Webber, Hamilton, Alonso, Button, Vettel. A 34. körben Schumacher harmadjára is bejött a boxba, ekkor a többség kétszer volt kint, egyedül Webber volt az, aki csak egyszer látogatott a boxba. Webber magabiztosan vezetett Hamilton előtt 8 másodperccel, de a csapatrádión arra panaszkodott, hogy elkoptak a gumijai. Webbernek minimum egyszer még ki kell majd jönnie, hiszen még nem volt lágy gumi az ausztrál autóján.
Webber és a többiek is lekörözésbe bonyolódtak, de Webber nem vesztett sokat, a két Force India simán elengedte őt. Webber vezetett még mindig, de felzárkózott rá Hamilton és Alonso is. Hamiltonék a keményebb keverékű gumikon előnyben voltak, de még nekik is ki kellett bírniuk majd 25 kört. Hamilton az 50. körben megelőzte Webbert, aki láthatóan belassult.
Elkopik a gumi?
Alonso nem tudott elmenni Webber mellett, az ausztrál még abban a körben bejött és felrakta a lágy gumit, 19 kört kell kibírnia.
Az utolsó 15 körre érkezve vesztett a tempóból Hamilton és Alonso is, valószínűleg elkoptak a brit gumijai. Alonso a második helyen nem sokáig tudta tartani Buttont, akit az 56. körben Chandhok feltartott, így tudott elmenni mellette a McLaren. Buemi és Hülkenberg még mindig pontszerző helyeken autózott, míg Massa a Ferrarival a 11. helyre küzdötte fel magát. Egyik Force India sem volt pontszerző helyen.
Webber az ötödik helyen gyorsabb volt, mint az előtte haladók, de nagy volt a hátránya, csak abban bízhatott, hogy elkopnak a többiek gumijai. Kubica a 60. körben harmadszorra is bejött a boxba, akit mellesleg nem büntettek meg futam közben a Sutillal történt incidensért. Beumi a hétszeres világbajnokot támadta, a 61. körben elment mellett, így feljött a nyolcadik helyre.
Massa a 64. körben Schumacher mögé érkezett meg, de a hosszú egyenes végén nekiment Schumachernek, és megsérült az első szárnya, a következő körben ki kellett jönnie a boxba. a 65. körben a következő volt az állás: Hamilton, Button, Alonso, Vettel és Webber volt az ötödik. Schumachert Liuzzi támadta, a Mercedesről láthatóan elkoptak a gumik.
Liuzzi az utolsó körben megelőzte végül Schumachert, akit kicsit kitolt a fűre, és elment mellette Sutil is, így Michael Schumacher nem szerzett pontot ma.
A 2010-es Kadanai Nagydíj végeredménye:
Hely. | # | Pilóta | Csapat | Kör | Idő | Rajthely | Pont |
1 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 70 | Gőztes | 1 | 25 |
2 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 70 | +2.2 mp | 4 | 18 |
3 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 70 | +9.2 mp | 3 | 15 |
4 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 70 | +37.8 mp | 2 | 12 |
5 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 70 | +39.2 mp | 7 | 10 |
6 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 70 | +56.0 mp | 10 | 8 |
7 | 11 | Robert Kubica | Renault | 70 | +57.3 mp | 8 | 6 |
8 | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 69 | +1 Kör | 15 | 4 |
9 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 69 | +1 Kör | 5 | 2 |
10 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 69 | +1 Kör | 9 | 1 |
11 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 69 | +1 Kör | 13 | |
12 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 69 | +1 Kör | 16 | |
13 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 69 | +1 Kör | 12 | |
14 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 69 | +1 Kör | 11 | |
15 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 69 | +1 Kör | 6 | |
16 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 68 | +2 Kör | 19 | |
17 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 68 | +2 Kör | 14 | |
18 | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 64 | +4 Kör | 24 | |
19 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 65 | +5 Kör | 23 | |
Kiesett | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 50 | +20 Kör | 21 | |
Kiesett | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 42 | +28 Kör | 20 | |
Kiesett | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 30 | +40 Kör | 17 | |
Kiesett | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 13 | +57 Kör | 22 | |
Kiesett | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 1 | +69 Kör | 18 |
A Világbajnokság állása Kanada után:
Hely. | Pilóta | Pont | Hely. | Csapat | Pont | |
1 | Lewis Hamilton | 109 | 1 | McLaren/Mercedes | 215 | |
2 | Jenson Button | 106 | 2 | Red Bull/Renault | 193 | |
3 | Mark Webber | 103 | 3 | Ferrari | 161 | |
4 | Fernando Alonso | 94 | 4 | Mercedes | 108 | |
5 | Sebastian Vettel | 90 | 5 | Renault | 79 | |
6 | Nico Rosberg | 74 | 6 | Force India/Mercedes | 35 | |
7 | Robert Kubica | 73 | 7 | Toro Rosso/Ferrari | 8 | |
8 | Felipe Massa | 67 | 8 | Williams/Cosworth | 8 | |
9 | Michael Schumacher | 34 | 9 | BMW Sauber/Ferrari | 1 | |
10 | Adrian Sutil | 23 | 10 | Lotus/Cosworth | 0 | |
11 | Vitantonio Liuzzi | 12 | 11 | HRT/Cosworth | 0 | |
12 | Rubens Barrichello | 7 | 12 | Virgin/Cosworth | 0 | |
13 | Vitaly Petrov | 6 | ||||
14 | Sébastien Buemi | 5 | ||||
15 | Jaime Alguersuari | 3 | ||||
16 | Kamui Kobayashi | 1 | ||||
17 | Nico Hülkenberg | 1 |