A hétvégén rendezik meg az első Koreai Nagydíjat, ami nem csak az miatt hozhat nagy izgalmakat, mert öldöklő küzdelem várható az éllovas 5 pilótától, hanem azért is, mert a jeongami ring csupán egy hete készült el, ami finoman szólva sem ideális egy királykategóriás futam lebonyolítása számára.

A pálya adatait magában foglaló csúcsszimulátorok ide vagy oda, a csapatok mégis tanácstalanok a tekintetben, hogy mennyire lesz olajos és csúszós a csupán néhány napja lerakott aszfaltburkolat legfelső része, amit még a legmodernebb technológia vívmányaival is nehéz szimulálni. Erről beszélt James Key, a Sauber istálló technikai vezetője is: 

"Van egy CAD térképünk a pályáról, amelyről le tudjuk olvasni az ideális ívet, és használhatjuk a szimulációink lefuttatásához is. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy eljátsszunk a különböző nagyságú leszorítóerőkkel és tapadási szintekkel, féktávokkal, valamint bizonyos fokig a mechanikai beállításokkal és a hasmagassággal is. Ezek azonban csak nagyon általános irányvonalak, hiszen nem tudhatjuk, mennyire hepehupás az aszfalt, hol milyen a tapadása, mennyire fognak kopni a gumik, és a versenyzők nem fognak-e valamilyen más ívet választani. Ezekre az ismeretlen tényezőkre előre felkészülni nem lehet."  

 

A Sauber versenyzője, Nick Heidfeld is roppant kíváncsi arra, hogy mi vár rájuk Dél-koreában: 

"Pillanatnyilag senki nem tudja, hogy pontosan mit várhat a helyszínen. Rettentően kíváncsi vagyok a pályára és a létesítményekre! A versenyzők szemszögéből az a legfontosabb, hogy az aszfalt tartós legyen. Ha az utolsó rétegét nemrég fektették le, a felszíne olajos lehet, ami persze nagyon súlyos problémákat képes okozni."

 

A Mecedeses Nico Rosberg kihívásként tekint a jeongam-i futam elé: 

„Nagyon izgalmas kihívás lesz versenyezni az új koreai pályán. Bízom benne, hogy nem lesz gond a nemrég lefektetett burkolattal.”

 

A Forma-1 történetében akadtak már rá példák, hogy gondot okozott a pilótáknak egy-egy friss aszfaltcsík, elég ha az 1984-es dallasi valamint az 1985-ös belga helyszínre gondolunk, amely helyszíneken az aszfalt oly annyira szétmállott, hogy képtelenség volt rajta versenyezni. 

Ugyanakkor a csapatok számára nincs más hátra, mint előre, és ahogy Mike Gascoyne, a Lotus főtervezője fogalmazott, bízni kell a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellenőreiben, akik versenyzésre alkalmasnak minősítették a pályát: 

"A helyes beállításokat majd csak a hétvégén fogjuk megtalálni, a pályával kapcsolatos problémákkal mi úgysem tehetünk semmit. Az FIA rábólintott, ezért csak annyi a dolgunk, hogy odamenjünk, és kihozzuk magunkból a maximumot."

Odler Norbert