A Kékszalag rekordere rendkívül sportszerű levélben gratulált a győztesnek
Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj versenyen igencsak meggyűlt a versenyzők baja a széllel – vagyis annak hiányával. Az első hajók kora hajnalban futottak be a célba, azóta már sokan követték őket.
A balatoni tókerülő verseny rekordere, az Opel Fifty-Fifty nagyon sportszerű levélben gratulált a győztesnek és a résztvevőknek, kár lenne bármit hozzáfűznünk.
"A mezőny keményvonalasai még mindig vízen, a 2020-as Kékszalagra az első három és kategória helyezetteken kívül kevesen fognak örömmel visszaemlékezni.
Gratulálunk minden célbaérkezőnek, de minden indulónak is!
Láttuk, hogy mennyire kevés szél lesz, ebben mik az esélyeink és a mezőnyhöz hasonlóan mégis bevállaltuk az indulást. Mert nem csak a technika van, hanem a remény is, hogy mégis lesz valami szél és kis szerencsével és sok munkával saját elvárásainkat hozhatjuk, vagy jobbat. Tudtuk, hogy a hajónknál sokan gyorsabbak lehetnek, de volt más tényező is amivel számoltunk és eszünk ágában se volt egy friss szélre specifikált katamaránnal elállni az indulástól. Ezzel lehúztuk volna a tókerülő szellemiségét, ezt egy rekorder hajó nem teheti meg. A Kékszalagon ott kell lenni. Ezt teszitek Ti is, akik még a vízen vagytok – óriási tisztelet Nektek!
Gratulálunk a helyezetteknek és külön az első befutó Sailing Team RSM Hungary csapatnak, akik sok éves kísérletezéssel és fejlesztéssel hozták létre a jelenlegi hajójukat, ami többszöri újraosztott kártyákkal is a leggyorsabb volt ebben a siralmasan gyenge szélben!
Ahogy már írtuk a befutó után, nagyon közel tudtunk kerülni a dobogós, könnyű hajókhoz a sokszor nulla szélben és erre büszkék vagyunk. Amit a végén láttunk a többi egység manőverein és döntésein az fáradtság lehetett – a gyenge szél, lassú menetek sokkal nehezebbek, mint szélben vitorlázni. Nekünk a több napos tengeri versenyek a Wild Joeval kialakították a hosszútávú technikáinkat már évek óta. Most extrán figyeltünk a kimerülésre, mint hibalehetőségre, ami sok más szerencsétlen megoldást is szült a versenytársaknál, réseket engedve az előrelépéshez. A hajónk és a csapatunk egy tonnával nehezebben is kompetitív a mezőnyben – folytatjuk a játékot és elgondolkozunk a fejlesztéseken is!
Köszönjük a rengeteg szurkolást itt és a vízen, csodálatosak vagytok!"
A Raiffeisen Opel Fifty – Fifty csapata:
A legénység a 2012-es első rekord óta nem sokat változott, a csapat egész évben együtt vitorlázik a 60 lábas tengeri versenyjacht a Wild Joe fedélzetén, amivel főleg a Földközi-tenger nagy
regattáin, a Rolex Cup sorozaton indulnak. Minden évben több technikai innováció kísérte a Raiffeisen Opel 5050 történetét, idén Berecz Zsombor edzőjével Kelemen Tamással az edzésekre
és a hajó beállításaira koncentráltunk. Két motivált fiatalember került fel idén a fedélzetre vérfrissítésként. Józsa-Kovács Attila a kormányosunk fia 20 éves, az Optimisttől kezdte és az olimpiai Laserben is versenyzet. Erőss Lóránd nevéhez illően komoly kraftot visz a tízméteres hálón zajló játékba, hamar beletanult a mozgássorokba – Laser bajnokságokról sok vitorlázónak ismerős a neve.
Józsa Márton – kormányos – 1968
Kelemen Tamás – taktikus – 1971
D’Albini András – navigátor – 1982
Németh Áron – fordeck – 1976
Erőss Lóránd – fordeck – 2000
Adorján Csaba – trimmer – 1978
Józsa Attila – trimmer – 1999
Fotók: facebook/Raiffeisen – Opel 5050 Fifty-Fifty
Sport365.hu – Elképesztő éjszakai csata, megvan a Kékszalag győztese
Az RSM2 ért elsőként a célba az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. A gyengeszeles versenyen az élmezőny végig fej-fej mellett haladt. A Vándor Róbert kormányozta egység szinte végig vezetve, 17 óra 52 perc 57 másodperc alatt teljesítette a tókerülőt, így több mint 10 órával meghaladta a 2014-ben felállított 7 óra 13 perces rekordot.