Egyéb sportok

A Kékszalag rekordere rendkívül sportszerű levélben gratulált a győztesnek

Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj versenyen igencsak meggyűlt a versenyzők baja a széllel – vagyis annak hiányával. Az első hajók kora hajnalban futottak be a célba, azóta már sokan követték őket. 

A balatoni tókerülő verseny rekordere, az Opel Fifty-Fifty nagyon sportszerű levélben gratulált a győztesnek és a résztvevőknek, kár lenne bármit hozzáfűznünk.

"A mezőny keményvonalasai még mindig vízen, a 2020-as Kékszalagra az első három és kategória helyezetteken kívül kevesen fognak örömmel visszaemlékezni.

""

Gratulálunk minden célbaérkezőnek, de minden indulónak is!

Láttuk, hogy mennyire kevés szél lesz, ebben mik az esélyeink és a mezőnyhöz hasonlóan mégis bevállaltuk az indulást. Mert nem csak a technika van, hanem a remény is, hogy mégis lesz valami szél és kis szerencsével és sok munkával saját elvárásainkat hozhatjuk, vagy jobbat. Tudtuk, hogy a hajónknál sokan gyorsabbak lehetnek, de volt más tényező is amivel számoltunk és eszünk ágában se volt egy friss szélre specifikált katamaránnal elállni az indulástól. Ezzel lehúztuk volna a tókerülő szellemiségét, ezt egy rekorder hajó nem teheti meg. A Kékszalagon ott kell lenni. Ezt teszitek Ti is, akik még a vízen vagytok – óriási tisztelet Nektek!

""

Gratulálunk a helyezetteknek és külön az első befutó Sailing Team RSM Hungary csapatnak, akik sok éves kísérletezéssel és fejlesztéssel hozták létre a jelenlegi hajójukat, ami többszöri újraosztott kártyákkal is a leggyorsabb volt ebben a siralmasan gyenge szélben!

Ahogy már írtuk a befutó után, nagyon közel tudtunk kerülni a dobogós, könnyű hajókhoz a sokszor nulla szélben és erre büszkék vagyunk. Amit a végén láttunk a többi egység manőverein és döntésein az fáradtság lehetett – a gyenge szél, lassú menetek sokkal nehezebbek, mint szélben vitorlázni. Nekünk a több napos tengeri versenyek a Wild Joeval kialakították a hosszútávú technikáinkat már évek óta. Most extrán figyeltünk a kimerülésre, mint hibalehetőségre, ami sok más szerencsétlen megoldást is szült a versenytársaknál, réseket engedve az előrelépéshez. A hajónk és a csapatunk egy tonnával nehezebben is kompetitív a mezőnyben – folytatjuk a játékot és elgondolkozunk a fejlesztéseken is!

Köszönjük a rengeteg szurkolást itt és a vízen, csodálatosak vagytok!"

 

A Raiffeisen Opel Fifty – Fifty csapata:

A legénység a 2012-es első rekord óta nem sokat változott, a csapat egész évben együtt vitorlázik a 60 lábas tengeri versenyjacht a Wild Joe fedélzetén, amivel főleg a Földközi-tenger nagy
regattáin, a Rolex Cup sorozaton indulnak. Minden évben több technikai innováció kísérte a Raiffeisen Opel 5050 történetét, idén Berecz Zsombor edzőjével Kelemen Tamással az edzésekre
és a hajó beállításaira koncentráltunk. Két motivált fiatalember került fel idén a fedélzetre vérfrissítésként. Józsa-Kovács Attila a kormányosunk fia 20 éves, az Optimisttől kezdte és az olimpiai Laserben is versenyzet. Erőss Lóránd nevéhez illően komoly kraftot visz a tízméteres hálón zajló játékba, hamar beletanult a mozgássorokba – Laser bajnokságokról sok vitorlázónak ismerős a neve.

Józsa Márton – kormányos – 1968
Kelemen Tamás – taktikus – 1971
D’Albini András – navigátor – 1982
Németh Áron – fordeck – 1976
Erőss Lóránd – fordeck – 2000
Adorján Csaba – trimmer – 1978
Józsa Attila – trimmer – 1999

 

Fotók: facebook/Raiffeisen – Opel 5050 Fifty-Fifty

Sport365.hu – Elképesztő éjszakai csata, megvan a Kékszalag győztese

Az RSM2 ért elsőként a célba az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. A gyengeszeles versenyen az élmezőny végig fej-fej mellett haladt. A Vándor Róbert kormányozta egység szinte végig vezetve, 17 óra 52 perc 57 másodperc alatt teljesítette a tókerülőt, így több mint 10 órával meghaladta a 2014-ben felállított 7 óra 13 perces rekordot.