Forma 1 / Motorsport

A hétszeres világbajnok 61. győzelmét aratta úgy, hogy végig vezetett

A francia világbajnok problémamentes versenyt zárt és egy megnyugtató, 35,3 másodperces előnnyel végzett a második helyezett Petter Solberg előtt. Loeb rekordot állított fel a Citroen C4-el, ugyanis az év végén az autó úgy fogja abbahagyni a rallyzást, hogy soha nem tudták megverni aszfalton a négy év alatt, míg a bajnokságban szerepelt.

„Egy újabb remek eredménnyel zártunk Spanyolországban, ami miatt nagyon boldog vagyok.” – mondta Loeb. – „Nem volt rajtunk semmilyen nyomás ezen a versenyen és úgy vezethettünk, ahogy jól esett. A pénteki murvás részeken igyekeztünk minél gyorsabbak lenni és onnantól már könnyebb volt vigyázni a megszerzett előnyre.”

Az igazi csata a második helyért zajlott a hétvégén Dani Sordo és Petter Solberg között, mely az utolsó napon éleződött ki. Solberg meg tudta védeni második helyezését, az utolsó gyorsaságin ő volt a leggyorsabb, és végül 5,8 másodperccel végzett Sordo előtt.

„Az utolsó szakaszon egy kicsit szélesen vettem egy kanyart és nem voltam benne biztos, hogy meg tudom fogni az autót.”
– mondta Solberg. – „Ez a második hely rengeteget jelent számunkra, ugyanis nagyon fontos, hogy meg tudjuk verni a gyári autókat, hiszen a mi autónk nem teljesen ugyanolyan.”

Sordo csalódott volt, hiszen győzelmi esélyeit már rögtön az első napon elvesztette, de kiheverte csalódottságát és az első napi hatodik helyről végül felküzdötte magát a harmadikig.
„Talán túlzottan is akartam ezt a győzelmet.” – látta be a spanyol. – „A mai nap viszont remek volt. Nagyon hálás vagyok a rajongóimnak, hiszen rengeteg támogatást kaptam tőlük, ez a harmadik hely mindenkié, aki eljött megnézni.”

Jari-Matti Latvala ugyan másodpercre azonos időt autózott a spanyollal az utolsó szakaszon, de végül majdnem 40 másodperccel fejezte be a versenyt mögötte a negyedik helyen. A finn egész hétvégén dobogós helyért küzdött, de végül elégedetten nyilatkozott folyamatosan fejlődő aszfalt tudásáról.

„Végre úgy tűnik, kezdem megtalálni azt a nyugalmat aszfalton, amire szükségem van.” – jelentette ki. – „Mióta a Nürburgringen vezettem idén, sokkal magabiztosabbnak érzem magam aszfalton.”

Latvala több, mint öt perccel végzett csapattársa, Mikko Hirvonen előtt, aki tegnap sok időt veszített, mert autóján problémák adódtak a turbó csővel. A finnek az utolsó napon semmilyen problémával nem kellett megküzdenie és Hirvonen már most a Brit Rallyt várja.
„Mindent meg kell tennünk a győzelemért Nagy-Britanniában.” – jelentette ki. – „Idén a dolgok nem egészen úgy alakultak, ahogy mi azt elterveztük és egy brit győzelem lenne a legjobb módja annak, hogy lezárjuk 2010-et.”

Sebastien Ogier végül elérte célját és meg tudta szerezni a 10. helyet, miután szombat reggel lecsúszott az útról. Az amerikai Ken Block lett a kilencedik és ezzel karrierje első világbajnoki pontjait szerezte meg.

www.girlsonrally.com