A Haas már felkínálta Mick Schumacher helyét
Daniel Ricciardo a nyári szünetet az Egyesült Államokban turnézva tölti. Ám amint felszáll a repülőre, hogy visszatérjen Európába, egy sokkal kevésbé pihentető környezetbe kerül, ami a jövőjéről szól.
Az elmúlt három hétben a feje tetejére állt az élete. Fernando Alonso Aston Martintól való távozása dominók sorozatát indította el a sportágban, de ha hinni lehet a híreknek, Ricciardo dominója az, amelyik leesett az asztalról. A McLaren hallgat, ahogy az ausztrál is, de úgy tűnik, mindenki azt várja, hogy közlik vele, az idei szezon végén már nincs szükség a szolgálataira a csapatnál.
Ami önmagában is felvet egy újabb kérdést: mi lesz a Forma-1 legszimpatikusabb versenyzőjének következő lépése?
Bár Ricciardo meghódította a rajongók szívét, különösen azokét, akik a Drive to Survive tölcséren keresztül érkeztek, nem csak a karizmája volt az, ami miatt helyet kapott az F1-es rajtrácson. Későn fékező, vakmerő pilótaként szerzett magának hírnevet, aminek köszönhetően a Red Bullnál töltött ideje alatt a bajnokságban a 3. helyen végzett. Az örök mosolygós ausztrál versenyző körül tehát nem túl jó a helyzet. Mint egy gólképtelen futballcsatár, aki kétségbeesetten várja a javulást. Ricciardo keresi azt az eredményt, amely végre életet lehelhet a McLarenes karrierjébe.
Papíron a Renault-hoz, az új nevén Alpine-hoz való visszatérés tűnik a legbiztonságosabb és legokosabb választásnak Ricciardo számára, de egy olyan ember számára, akinek karrierjét a merész lépések jellemezték, vajon a Haashoz való átigazolás csábítóbb lenne?
Az ESPN a héten arról számolt be, hogy Günther Steiner a Magyar Nagydíj előtt felhívta Ricciardót, és arról faggatta, hogy esetleg átvenné-e Mick Schumacher helyét, miután a német szerződése novemberben lejár. Nem tudni, hogy Ricciardo mennyire volt fogékony erre a közeledésre. Először is, egy feltörekvő csapathoz csatlakozna. A McLaren fejlődése kissé megtorpant az idei szezonban, és bár lehet, hogy ez csak egyszeri alkalomnak bizonyul, a Haas mindenképpen jobb formában van, mint 12 hónappal ezelőtt ilyenkor. A nyitófutamon elért 5. hely megmutatta, hogy a Haas autója gyors, és van egy tulajdonsága, ami mindennél jobban csábítja Ricciardót: a Ferrari-motor. A Ferrari motorja a Red Bull Powertrains motorja mellett a leggyorsabbnak bizonyult a rajtrácson, és bár voltak gyermekbetegségek, Ricciardo biztos benne, hogy a megbízhatósági problémák 2023-ra megoldódnak.
Az ausztrál másik előnye, hogy újra első számú pilóta lehet. Logikus, hogy a McLaren Lando Norissra építkezik, hiszen fiatal, rendkívül tehetséges és évek óta a csapatnál van. A McLaren soha nem akarta volna átalakítani az autóját, hogy az jobban megfeleljen Ricciardónak, amikor Norris már megmutatta, hogy képes eredményeket elérni vele. A Haasnál ez másképp lesz, és bár lehet, hogy nem ő lesz az egyértelmű első számú pilóta Kevin Magnussennel szemben, de biztosan nem lesz a második számú. Ez több lehetőséget biztosít a pilótának, és nagyobb beleszólást ad neki az autó fejlesztésébe, amit a McLarennél nagyon hiányol. Ami a személyét illeti, Ricciardo számára nagyon vonzó lehet, hogy több időt tölthet két, hozzá nagyon közel álló országban, az Egyesült Államokban és Olaszországban. Az ausztrál nem titkolta, hogy szereti az Egyesült Államokat, és korábban már említette, hogy az F1 után is ott szeretne élni. Így a Haashoz való költözés, amelynek főhadiszállása Észak-Karolinában van, tökéletes lehet.
De vannak negatívumai is annak, ha Ricciardo a Haashoz való költözést választja. Először is, kétségtelenül kisebb fizetéssel rendelkező szerződést kellene elfogadnia, tekintettel a Haas folyamatos pénzügyi problémáira, és le kellene mondania arról, hogy a jövőben világbajnok legyen, amit talán nem kell megtennie, ha az Alpine-hoz való költözés mellett dönt.
Borítókép és fotók: Tóth Zsombor / Sport365