Forma 1 / Motorsport

A H-Moto Team és Németh Balázs spanyolországi teszttel zárta az évet

""

Németh Balázs a jerezi versenyhétvégén ugyan csak civilként volt jelen, miután kinti csapatával, a cseh Complus SMS Racinggel az év utolsó futama előtt közös megegyezéssel szerződést bontott, ám így sem kellett motorozás nélkül hazautazni Magyarországra. A H-Moto Team ugyanis egy privát tesztet biztosított magyar motorosa számára az almeriai versenypályán, ahol egyedül próbálhatta ki a csapat Superstock 1000-es BMW-jét, melyet az év nagy részében Győrfi Alen, míg az utolsó futamon, Jerezben Robert Muresan ült meg.

Csapat és pilóta egyaránt elégedetten értékelte a közös teszt tapasztalatait, és a közeljövő várható eseményeiről, illetve jövőre vonatkozó terveik alakulásáról is beszámoltak a publikumnak.

Németh Balázs: "Pozitívan értékelem a tesztet. Elég sokat tudtam menni, mert egyedül voltam a pályán, és sikerült elég gyorsan megbarátkoznom a motorral, így a folytatásban már a különféle beállításokkal is játszhattunk. Körülbelül 60 kört mentem, és tényleg rengeteg beállítást teszteltünk, ami számomra és remélem, a csapat számára is hasznos és tanulságos volt. Utoljára 2009-ben mentem 1000 köbcentis motorral, de ez a BMW jó 15-20 lóerővel erősebb volt azoknál a motoroknál, amiket korábban vezettem. Ennek ellenére könnyen kezelhető volt, a kipörgésgátló is tökéletesen tette a dolgát, és élmény volt így motorozni. Jerezben több csapattal is tárgyaltunk, próbáltuk feltérképezni az összes lehetőséget, hogy a lehető legjobb döntést tudjuk majd meghozni a jövőnket illetően. Addig is a hétvégén elindulok egy háromórás robogóversenyen, Kecskeméten, ahol Sebestyén Petivel és Dede Istvánnal megyek majd egy csapatban; ezt egy jó edzésnek tekintem így év végére.”

""

Kelemen Krisztián, csapatfőnök: "Az almeriai teszt elsődleges célja az volt, hogy Balázs ki tudja próbálni a Superstock 1000-es motorunkat, és visszajöjjön kicsit neki a régi nagymotoros érzés. A másik dolog, ami miatt fontos volt számunkra ez a teszt, hogy rengeteg beállítást ki tudtunk próbálni a motoron, főleg a gumik viselkedését illetően. A FIM Superstock 1000 Kupában használt SC2-es kódjelű gumit 20, 25 és 30 Celsius fokon is teszteltük különböző guminyomás-értékekkel, és próbáltuk felmérni, hogyan tudjuk elérni a legoptimálisabb tapadást. Mivel mi béreltük a pályát, így nagyon sokat tudott motorozni Balázs, nagyjából 60 kört tett meg. A legjobb ideje 1:39 eleje volt, ami egyáltalán nem számít rossz időnek ezen a pályán, hiszen a legnagyobb sztárok is 1:38-at szoktak tudni általában. Ráadásul, most nem is a topidő elérése volt a cél, sokkal inkább a beállítások és az ideális gumiparaméterek kikísérletezése. Elégedettek vagyunk az elvégzett munkával, és úgy gondoljuk, sikeres tesztet teljesítettünk közösen. Balázs azzal is bizonyította rátermettségét, hogy az elmúlt három évben senkit nem láttunk ennyire lekoptatott gumikkal ilyen jó köridőket futni. Ez a teszt egy jó hangulatú évadzáró és már évadnyitó is volt egyben csapatunk számára, hiszen nincs megállás, máris megkezdődtek a tárgyalások és az előkészületek a jövő évet illetően. Jelenleg három olasz, egy svéd, egy dél-afrikai és egy román érdeklődőnk is van, és reményeink szerint a november 15-17-i Autó+Motor+Sport+Expo idejére már körvonalazódni fog, hogy kikkel vágunk neki a 2014-es versenyszezonnak. Az új regulák szerint az Evo motorok blokkjához hozzá lehet majd nyúlni, ami jócskán megnöveli a várható költségeket, ha valaki eredményesen akar ott szerepelni, és mivel eredetileg nem erről volt szó, így most úgy néz ki, hogy inkább a FIM Superstock 1000 Kupa felé fogunk orientálódni továbbra is. Viszont erősen dolgozunk rajta, hogy akár több motort is elindítsunk ebben a sorozatban, és mint említettem, jelentkezők szerencsére vannak szép számmal.”