Forma-1 / Motorsport

A Ford pilótái elégedettek az új Fiesta tesztje után

A finnek végre az új Fiesta volánja mögé ültek a Spanyolországban és Franciaországban megrendezett múlt heti teszten. A teszt fontos mérföldkő volt az autó fejlesztése szempontjából. Az új Fiesta jövő februárban a világbajnokság nyitófutamán, Svédországban debütál majd.

Mind Hirvonen, mind pedig Latvala 13 futamon keresztül fogják vezetni az új Fiestát jövőre és a teszt után mindketten elégedetten nyilatkoztak.

„Már annyira vártam, hogy vezethessem az új autót és végül nagyon elégedett voltam azzal, amit tapasztaltam.” – nyilatkozta Hirvonen. – „Remek érzés volt, már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mire leszünk képesek ezzel a csodával. Persze még van jónéhány fejlesztenivaló, de az első benyomásom pozitív. Olyan, mintha egy dühös darazsat próbálnék vezetni!”

„A legnagyobb különbség a Fiesta és a Focus között a motor. Az 1,6 literes motorban kisebb a forgatónyomaték, mint a 2,0-es Focus motorban és így a Fiesta másfajta vezetési stílust kíván. Kicsit agresszívabban kell kezelni az autót, főleg a lassú kanyarokban és nem szabad hagyni, hogy az autó magát vezesse.” – tette hozzá Hirvonen.

Latvala is tesztelte a Fiestát, ami után a következőket mondta:
„Az út ahol teszteltünk általában olyan autóknak van fenntartva tesztre, melyek a Dakar Rallyn futnak, épp ezért a pálya tele volt nagy kövekkel, lukakkal és huppanókkal. Nagyon igénybe vette az autót, de mégis igyekeztem vele minél gyorsabban menni, mert a csapat azt akarta látni, hogy a Fiesta hogyan teljesít ilyen körülmények között.”

„Lenyűgözőnek találtam az autót és jó érzés volt a kormánynál ülni. A motor pedig sokkal jobban viselkedett, mint arra számítottam.” – tette hozzá a 25 éves versenyző.

Az új autó a rendkívül népszerű Fiesta utcai változata alapján tervezték és a Ford of Europe és az M-Sport együttműködésével fejlesztik.

A Fiesta RS WRC múlt heti tesztjén egy olyan motorral futott, mely nagyon hasonlít arra, melyet jövőre fog használni a csapat.

Ugyanekkor az M-Sport bázisa közelében fekvő tesztpályán, Angliában a csapat a 2011-es motort is tesztelte. Ez a motor a következő teszten kerül majd az autóba. A háromnapos tesztelésre Spanyolországban, a hétvégi rally után kerül majd sor. Hirvonen egy napig, míg Latvala két napig fogja vezetni a Fiestát.

A Fiesta RS WRC-t már korábban is tesztelték egy kétliteres motorral. Akkor a svéd Per-Gunnar Andersson és a brit Matthew Wilson voltak a tesztpilóták.

Az M-Sport elnöke, Malcolm Wilson elégedettségét fejezte ki a teszt után, mind az autó teljesítményére vonatkozóan, mind pedig pilótái lelkesedését illetően. Az autót hivatalosan a Párizsi Motorshown mutatták be előző hónapban.

Obendorfer Anna (www.girlsonrally.com)