A FIA átépítteti a jongnami pálya 16. kanyarját
Mint arról már beszámoltunk, Lewis Hamilton és Mark Webber volt a leggyorsabb a Koreai Nagydíj pénteki két szabadedzésén, ám felmerült néhány probléma, amit mindenképp orvosolnia kell a szervezőknek a biztonságosabb vasárnapi futam megrendeze érdekében.
Az első döntés már meg is született, a FIA utasítására a rendezők még az éjszaka átépítik a 16-os kanyarban található kerékvető követ, melyre több panasz is érkezett a pilótáktól, miszerint túl nagy a szintkülönbség a rázókő és az aszfalt között. Ennek következtében az autó alja könnyen nekicsapódhat a szegélynek és megsérülhet.
Ugyanebben a kanyarban további módosításokat is végre fognak hajtani a pályamunkások, ugyanis a szövetség úgy ítélte meg, hogy túl közel van a betonfal a pályához, ami miatt nagyobb esély van a súlyosabb balesetre, ezt elkerülendő néhány méterrel hátrébb teszik azt.
Még nagyobb problémát jelent a boxutca bejáratának bevezető része, ahol a pilótáknak az ideális íven kell fékezniük, ami miatt az a veszély is fennáll, hogy összeütközhetnek a versenyzők.
Ennek a problémának a megoldására több forgatókönyv is elkészült, például Nico Rosberg is előállt egy lehetőséggel:
„Szerintem ha a boxba tartó pilóta jelezné szándékát, és az ott álló pályabíró dupla sárga zászlót lengetne, a mögötte haladó felkészülhetne a fékezésre. Csak így előzhetőek meg a balesetek abban a kanyarban, több városi pályán láttunk hasonló megoldást. Ám itt egyelőre még nem léptek.”
A versenybizottság pedig sajtóértesülések szerint azt fontolgatja, hogy engedélyezi a versenyzőknek, hogy a boxutcát a pályától elválasztó fehér csíkra is rámenjenek büntetlenül, s így nem kellene az ív beláthatatlan részén lassítaniuk.
A csapatokat és a versenyzőket egyébként megosztja a boxutca-probléma, egyesek aggályosnak tartják a jelenlegi helyzetet, mint például Sebastian Vettel:
„Nem biztonságos a boxutca bejárata, nem belátható a kanyar, így ha valaki a boxba hajtva lefékez, balesetveszélyt okoz. A legrosszabb viszont az, amikor valakit szorosan követsz. Ha az előtted haladó fékez, biztos az ütközés. A boxutca kijárata sem valami jó, nagyon csúszik ott az aszfalt, szerintem látni fogunk hibákat a versenyen.”
Mások szerint viszont, köztük a hétszeres világbajnok Michael Schumacher úgy gondolja, hogy egyesek csak túlmisztifikálják a probléma nagyságát:
„Nem tudom, mire ez a nagy felhajtás, sok pályán hasonló a boxutca bejáratának megoldása. Szerintem közel sem olyan veszélyes a helyzet, mint azt néhányan állítják."
Schumacher továbbá saját tapasztalatairól is nyilatkozott az újságíróknak:
,,Nagyon érdekes nap volt, a pályán ötpercenként fél másodpercet javult a köridőnk, nem tudom, hogyan állunk. Viszont úgy érzem, mindenképpen jók lehetünk a pontszerzésre.”
A világbajnokság-éllovas és a pénteki napon leggyorsabb kört futó Mark Webber összességében elégedett mind a pályával, mind csapata eddigi munkájával és bizakodó a hétvégével kapcsolatban:
,,Nagyon élvezetes a pálya, néhány részét nem volt könnyű megtanulni, már csak azért sem, mert folyamatosan változott, egyre jobban lehetett nyomni a gázt. Kiváló munkát végeztek a tervezők és az építők, egyedül a boxutca be- és kijárata lett túlságosan bonyolult, de talán ez a kritika is erőltetett, igazából egy szót sem szólhatunk.”
Odler Norbert