Forma 1 / Motorsport

A Ferrari eltaktikázta, megszületett a McLaren 200. győzelme

Kép forrása: Tóth Zsombor

Hiába rajtolt az élről Charles Leclerc, de a 40. Magyar Nagydíjon a McLaren taktikázott sokkal jobban, így kettős győzelmet aratott.

A világbajnoki pontversenyben második Lando Norris, a McLaren brit versenyzője nyerte a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat.

A 25 éves pilótának ez pályafutása kilencedik és az idei ötödik futamgyőzelme.

Ezzel kilenc pontra csökkentette a hátrányát az összetettben éllovas és a Hungaroringen másodikként célba érő csapattársával Oscar Piastrival szemben.

A 70 körös mogyoródi futamot George Russell, a Mercedes brit versenyzője zárta a harmadik helyen.

Míg a pole pozícióból rajtoló monacói Charles Leclerc negyedik lett a Ferrarival.

A rajtnál Leclerc remekül jött el. Az első kanyarba gond nélkül fordult be az első helyen.

A két McLaren-versenyző csatájából közben Norris jött ki nagyon rosszul. A mögötte érkezők közül ugyanis ketten, Russell és Fernando Alonso is meg tudták előzni.

Kisvártatva aztán Norris lehagyta Alonsót.

Az ötödik körben így Leclerc, Piastri, Russell, Norris, Alonso volt a sorrend az első öt helyen.

Közben a nyolcadik pozícióból startolt, címvédő Max Verstappen egyet tudott előzni a Red Bullal. Így Gabriel Bortoleto mögött a hetedik volt.

A 18. kör végén Piastri a boxba hajtott kerékcserére. Erre pedig azonnal reagált a Ferrari.

Leclerc autójára a 19. körben raktak fel új abroncsokat. Ugyanekkor Russell is bent járt a Mercedes garázsánál friss gumikért.

Norris a csapatrádión egyeztetve úgy döntött, hogy megpróbálja az egy boxkiállásos stratégiát. Így a pályán maradt és vezette a versenyt.

Mögötte Leclerc, Piastri, Russell volt a sorrend.

Leclerc azt jelezte a Ferrarinak, hogy elveszítik a versenyt. Ha ebben a mederben folytatódik minden.

Norris végül a 31. kör végén kapott új gumikat a McLaren-szerelőktől. Így Leclerc visszavette a vezetést.

A Ferrari monacói pilótáját nagyjából 1.5 másodperces hátránnyal követte Piastri. Míg a harmadik Russell hátránya kis híján 10 másodperc volt Leclerc-rel szemben.

Negyedikként Norris, ötödikként Alonso száguldott. A kétszeres világbajnok spanyol mögött Bortoleto, Liam Lawson, Verstappen volt a sorrend.

Leclerc a 40. kör végén letudta a második kerékcseréjét. Három körrel később Russell is a boxban járt. A 45. körben pedig Piastri autójára is felkerültek a friss abroncsok.

A vezetést így az egy kerékcserével tervező Norris vette át. Mögötte Leclerc, Piastri, Russell volt a sorrend.

Nem sokáig maradt azonban ez az állás. A jelentős mértékben lelassuló Leclerc-t ugyanis utolérte és feltűnően könnyedén megelőzte Piastri.

A Ferrari monacói versenyzője rádión „kiosztotta” a csapatot. Azt mondta, az autója „vezethetetlen”. Ami azért következett be, mert „nem hallgattak rá”.  Pedig másképpen kezelte volna azokat a problémákat, amelyekről a verseny előtt egyeztettek.

A győzelemre innentől csak a két McLaren-pilótának maradt esélye.

Piastri viszonylag gyorsan közeledett az élen száguldó Norrishoz. Aki a lekörözöttekkel is küzdött és egyébként is lassabb volt csapattársánál.

Közben Russell második próbálkozásra megelőzte a frusztráltsága miatt talán túlzottan agresszívan védekező Leclerc-t. Ezzel megkaparintotta a harmadik pozíciót.

A hajrában Piastri próbálkozott. Egyszer majdnem neki is ütközött az élen száguldó csapattársának. De nem tudta megelőzni Norrist.

Norris így pályafutása során első alkalommal diadalmaskodott Magyarországon. A McLaren-istállónak ez volt a 200. futamgyőzelme az F1-ben.

A Red Bullnál 200. futamát teljesítő Verstappen végül kilencedik lett.

Míg a karrierje 370. versenyén induló Hamilton a 12. pozícióban fejezte be a viadalt a másik Ferrarival.

A világbajnokság a nyári szünetet követően augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik a hollandiai Zandvoortban.