Forma-1 / Motorsport

A bajnoki címet sem tartják kizártnak a Williamsnél

Sir Frank Williams gárdája komoly felzárkózást produkált a 2014-es évben, tavaly ugyanis kilencedikként zárt a gyártók bajnokságában, idén viszont tizenegy megmérettetés után a negyedik helyet foglalja el, sőt, több pályán az FW36-os volt a mezőny második leggyorsabb autója. A csapat Valtteri Bottas révén három dobogós helyezést is szerzett, az Osztrák Nagydíj időmérőjén pedig a csapattárs, Felipe Massa futotta meg a leggyorsabb kört, a Williams tehát hosszú évek után először valóban meg tudott ragadni az élmezőnyben – olvasható a telesport.hu-n.

Az egylet pilótái és irányítói több alkalommal kijelentették már, hogy Belgiumban és Olaszországban ismét számolni kell majd velük, hiszen a két gyors pálya kedvez 2014-es versenyautójuknak. A teljesítménymérnök, Rob Smedley azt sem tartja kizártnak, hogy az említett helyszíneken a Williams a szezont eddig uraló Mercedes pilótáinak dolgát is megnehezítheti. "Ez is egy lehetőség!" – kezdte az ESNP-nek nyilatkozó brit szakember. "Többször elmondtam már, hogy csapatunk végső célja a világbajnoki cím megszerzése, ehhez pedig mindenkit le kell győznünk" – teszi hozzá.

"Persze tisztában vagyunk azzal, hogy az idei évben egy kissé egyoldalú a bajnokság, de ez nem akadályozza meg a csapatot abban, hogy a következő szezonra készüljön. A Williamsnek újra meg kell tanulnia azt, hogyan kell futamokat nyerni, és hogyan kell a mezőny elején lenni. Mindenki láthatta, hogy azt már megtanultunk, hogyan legyünk ott a dobogón, ha egyszer ezt dobja a gép"– folytatja, majd ismét szóba kerül a nyári pihenő utáni első megmérettetés, azaz a belga futam és az évad utolsó európai versenyhétvégéje, az olaszországi viadal.

"Ezeken a helyszíneken fontos az erő, egy plusz lóerő itt sokkal többet jelent, mint máshol. Belgiumban ráadásul a keményebb keveréket használjuk majd, amit egy ilyen pályán igen nehéz lesz felmelegíteni, a Williams versenygépe azonban képes erre, szóval tényleg bízom benne, hogy mindkét futamon jók leszünk, igaz, különösebben egyik helyszíntől sem tartok. Magyarország előtt is azt mondták, a kanyargós pályán nem lesz jó az autó, az időmérőn mégis erősek voltunk. Ha eltekintünk a Mercedestől, mindössze egy tized választott el bennünket a Red Bulltól" – zárja gondolatait.