Forma 1 / Motorsport

A 2025-ös F1-es előszezoni teszt legfontosabb tanulságai

Kép forrása: Clive Rose/Getty Images

Három nap tesztelés után Bahreinben, mindössze két héttel az ausztráliai szezonnyitó előtt, a RacingNews365 kiemelte a legfontosabb tanulságokat az előszezoni tesztekből.

Az F1-es bahreini előszezoni tesztelést követően, az alábbi tanulságokat lehetett levonni a csapatok teljesítményét látva.

A Red Bull továbbra is kihívásokkal néz szembe

Bár sokan drámai változásokat vártak, a Red Bull új RB21-es autója nagyon hasonlónak tűnik a hibákkal teli RB20-hoz. Max Verstappen a beállításokkal küszködött, és bár az utolsó napon a második helyet szerezte meg, a mechanikai problémák arra utaltak, hogy az autó szűk működési tartománnyal rendelkezik. A Red Bull új műszaki vezetője, Pierre Wache már bírálta a riválisok terveit, ami aggodalmakra adhat okot a csapat számára.

Neweynak fel van adva a lecke az Aston Martinnál

Adrian Newey megkezdi munkáját az Aston Martinnál műszaki partnereként, egy olyan csapatot átvéve, amely 2023 közepe óta nem tapasztalt jelentős teljesítménynövekedést. Bár javítottak a versenyzők korábbi panaszain, az AMR25 továbbra is lassú, és az Aston Martin egyelőre lemaradt a Williamstől és az Alpine-tól is.

Az Alpine szembetűnő fejlődése

A 2024-es katasztrofális szezonkezdés után az Alpine jelentős előrelépést tett. Ez olyan kulcsfontosságú személyeknek köszönhető, mint David Sanchez, aki a McLarentől érkezett. Az autó javult, és erős változások történtek a csapaton belül is, így az Alpine most már világos irányvonalat követ. A konstruktőrök versenyében pedig a hatodik helyre lépett előre.

Újra felbukkanó rugalmas (hátsó)szárnyak

Pierre Wache, a Red Bull műszaki vezetője felhívta a figyelmet a rugalmas hátsó szárnyakra, amelyeket a rivális csapatok, különösen a Ferrari és a McLaren használtak, amelyek a DRS-hatást utánozhatják. Ez a vitatott téma várhatóan továbbra is központi szerepet kap a szezon során, de az évadnyitó hétvégén egészen biztosan.

Az Audi küzdelmei tovább folytatódnak

Bár jelentős befektetés történt, az Audi továbbra is a leglassabb csapat a rajtrácson, és csak Nico Hülkenberg erőfeszítései adnak valamilyen tisztességet a csapatnak. A csapat továbbra is küzd, ami jól mutatja a jelentős kihívást, amellyel szembesülnek, miközben a fejlődést keresik.

A McLaren a csapat, akit mindenkinek le kell győzni

A paddockból érkező vélemények mind egy irányba mutatnak, mégpedig afelé, hogy a konstruktőri címvédő McLaren ugyanott folytatja, vagy még előrébb, mint ahol tavaly év végén abbahagyta. Mind az egykörös tempót látva, mind a versenytempó tekintetében egyelőre mindenki előtt járnak. Főleg Lando Norris versenyszimulációja ejtette kétségbe a mezőnyt.

A 2025-ös Forma-1-es szezonnyitóra már nem kell sokat várni. A száguldó cirkusz mezőnye március 15-én rajtol el a melbourne-i Albert Parkban.