2014-től rendezhetik meg az Orosz GP-t
Ecclestone már évtizedek óta próbálja bevenni az orosz piacot egy futam megrendezésével, ám eddig nem járt sikerrel. A brit sportvezető már a nyolcvanas évek elején tárgyalt az akkori vezetőkkel egy esetleges moszkvai, utcai futam megrendezéséről, ám ezt végül a szovjet vezetők megvétózták. A Putyin-érában is egyeztettek egymással a felek 2001-ben, sőt meg is állapodtak egy szentpétervári helyszínről is, végül mégsem került aláírás a szerződésre, csakúgy mint két évvel később a Moszkva külvárosában megrendezendő futam kapcsán sem. Legutoljára 2008-ban került szóba egy, a Moszkva Volokamszkij kerületében megépítendő pálya tervezete, ám ez a projekt is elsikkadt végül.
Most azonban orosz hírforrások szerint olyannyira közeli a megállapodás Putyin és Ecclestone között, hogy a két vezető hétvégén akár alá is írhatja a szerződést Svájcban, melynek értelmében 2014-től kezdve Szocsiban vagy Moszkvában rendeznék meg az Orosz Nagydíjat. Ezt támasztja alá Ecclestone Kommerszant újságnak adott nyilatkozata is:
„Készen áll a szerződés, már csak két aláírás kell az aljára, az orosz félé, valamint az enyém"
A legfontosabb kérdés a pálya megépítése kapcsán, hogy hogyan sikerül előteremteni a szükséges forrást Oroszországnak. Ezzel kapcsolatban az orosz lapok arról értesültek, hogy Putyinnak sikerült tető alá hozni egy 200 millió dolláros megállapodást, melyből a projekt jelentős részét tudnák finanszírozni. További kardinális kérdés lehet a versenyrendezési jogdíj összege, melyet a hírek szerint 40 millió dollárban határozták meg és mindkét fél jóváhagyta.
A Forma-1 betörése a hatalmas orosz piacra mindenképpen gyümölcsöző lehet mindkét fél számára, amit az is elősegít hogy Vitalij Petrov személyében már orosz pilóta is van a mezőnyben, ám egyesek szerint mégis kétséges a beruházás megtérülése. Így vélekedik Ivan Szamarin Formula-2-es pilóta is:
„Az a baj, hogy nálunk az üzletemberek még mindig a gyorsan megtérülő befektetéseket keresik, és a Formula–1 nem az. Az F1-es pálya a jövőnek szól, nem hoz azonnal hasznot, csak lassan indul be, ráadásul elsősorban nemzetgazdasági szinten térül meg. Jelentős szemléletváltozásra lenne szükség az üzleti szférában arra, hogy ezt vállalják. Okosabb lenne kisebb versenypályákkal kezdeni az építkezést, kiépíteni egy autósport-hálózatot Oroszországban, és csak utána belevágni az F1-be."
A vélemények tehát megoszlanak a szakértők szerint is, ám az újság szerint az orosz közvélemény támogatja a projektet annak ellenére is, hogy 2014-ben Szocsiban téli ötkarikás játékokat is rendeznek, amely szintén nagy terhet ró az államháztartási kiadásokra.
Odler Norbert