A legénység pénteken 19 óra 49 perckor vágott neki a Nelson Flottalízing nevű, nyolcméteres hajóval a távnak. Az indulás és érkezés idejének igazolása az eredeti, 1921-es versenykiírás alapján úgy történik, hogy a csapat egy tagja a kenesei, illetve a keszthelyi vasútállomáson feljegyezteti a hivatalos MÁV-időpontot. Ebből kerül még jóváírásra 30 perc, így alakul ki végül a nettó idő.
Fotó: Szekeres László – Hajó Magazin
A csúcsdöntő csapat erős délnyugati szélben indult útnak és sötétben, hatalmas hullámok között, 10 fokos vízben szelte át a Balatont hosszában. A hajót végig a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának Rupert mentőhajója kísérte, garantálva ezzel a versenyzők biztonságát.
A Déry Attila tervezte Flaar 26RR típusú vitorlás 22 perccel döntötte meg a 11-szeres Repülőhollandi-világbajnok, Majthényi Szabolcs és legénysége által egy Asso99 típusú, 10 méteres hajóval 2007-ben felállított 3 óra 41 perces rekordot. A versenylapra 23 óra 38 perckor került a kenesei vasútállomáson a kísérlet sikerét igazoló pecsét – tájékoztatta a csapat ügynöksége az MTI-t.