Vb 2014: milliárdokat szakít a foci vb-vel az adidas

A német sportszergyártó szerint a sporteseménynek köszönhetően a vállalat történetében először fog előfordulni, hogy egy év alatt 2 milliárd eurót érnek el a futballhoz kötődő termékek eladásaival.


Herbert Hainer, az adidas vezérigazgatója kedden bejelentette, hogy elérik korábbi célkitűzésüket, és 2 milliárd euró bevételük lesz 2014-ben pólók, cipők és labdák eladásaiból.

Herbert Hainer sajnálatát fejezte ki, hogy az adidas által szponzorált spanyol csapat már kiesett a világbajnokságról, de boldog a német, a kolumbiai, a mexikói és az argentin válogatott teljesítménye miatt.

Az adidas több mint 8 millió futballmezt akar eladni annak a kilenc országnak csapatainak mezeiből, akiket szponzorál. Abban bíznak, hogy csak a német csapat mezéből több mint 2 millió darabot tudnak eladni, nagyjából egynegyedét ennek Európán kívül.

Az adidas gyártja a világbajnokság hivatalos labdáját is (már 1970 óta), és ebből 14 milliót szeretnének értékesíteni 2014-ben. 2010-ben az akkori világbajnoksághoz kapcsolódóan 13 millió labdát adtak el.

Az adidas nagy versenyben van a Nikeval, amely szintén a világbajnokságtól reméli forgalmának élénkítését. Bár a labdákat továbbra is az adidas szállítja, idén történt először, hogy a Nike több csapatnak lett a szponzora, mint az adidas, összesen tíznek a harminckettőből.

Videók