A Kékszalag rekordere rendkívül sportszerű levélben gratulált a győztesnek

Az Opel Fifty-Fifty példamutató gondolatokat osztott meg a versenyről.- Ezt is sokan olvasták a héten. A Sport365 legnépszerűbb írásaiból válogattunk.


Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj versenyen igencsak meggyűlt a versenyzők baja a széllel - vagyis annak hiányával. Az első hajók kora hajnalban futottak be a célba, azóta már sokan követték őket. 

A balatoni tókerülő verseny rekordere, az Opel Fifty-Fifty nagyon sportszerű levélben gratulált a győztesnek és a résztvevőknek, kár lenne bármit hozzáfűznünk.

"A mezőny keményvonalasai még mindig vízen, a 2020-as Kékszalagra az első három és kategória helyezetteken kívül kevesen fognak örömmel visszaemlékezni.



Gratulálunk minden célbaérkezőnek, de minden indulónak is!

Láttuk, hogy mennyire kevés szél lesz, ebben mik az esélyeink és a mezőnyhöz hasonlóan mégis bevállaltuk az indulást. Mert nem csak a technika van, hanem a remény is, hogy mégis lesz valami szél és kis szerencsével és sok munkával saját elvárásainkat hozhatjuk, vagy jobbat. Tudtuk, hogy a hajónknál sokan gyorsabbak lehetnek, de volt más tényező is amivel számoltunk és eszünk ágában se volt egy friss szélre specifikált katamaránnal elállni az indulástól. Ezzel lehúztuk volna a tókerülő szellemiségét, ezt egy rekorder hajó nem teheti meg. A Kékszalagon ott kell lenni. Ezt teszitek Ti is, akik még a vízen vagytok - óriási tisztelet Nektek!



Gratulálunk a helyezetteknek és külön az első befutó Sailing Team RSM Hungary csapatnak, akik sok éves kísérletezéssel és fejlesztéssel hozták létre a jelenlegi hajójukat, ami többszöri újraosztott kártyákkal is a leggyorsabb volt ebben a siralmasan gyenge szélben!

Ahogy már írtuk a befutó után, nagyon közel tudtunk kerülni a dobogós, könnyű hajókhoz a sokszor nulla szélben és erre büszkék vagyunk. Amit a végén láttunk a többi egység manőverein és döntésein az fáradtság lehetett - a gyenge szél, lassú menetek sokkal nehezebbek, mint szélben vitorlázni. Nekünk a több napos tengeri versenyek a Wild Joeval kialakították a hosszútávú technikáinkat már évek óta. Most extrán figyeltünk a kimerülésre, mint hibalehetőségre, ami sok más szerencsétlen megoldást is szült a versenytársaknál, réseket engedve az előrelépéshez. A hajónk és a csapatunk egy tonnával nehezebben is kompetitív a mezőnyben - folytatjuk a játékot és elgondolkozunk a fejlesztéseken is!

Köszönjük a rengeteg szurkolást itt és a vízen, csodálatosak vagytok!"

 

A Raiffeisen Opel Fifty - Fifty csapata:

A legénység a 2012-es első rekord óta nem sokat változott, a csapat egész évben együtt vitorlázik a 60 lábas tengeri versenyjacht a Wild Joe fedélzetén, amivel főleg a Földközi-tenger nagy
regattáin, a Rolex Cup sorozaton indulnak. Minden évben több technikai innováció kísérte a Raiffeisen Opel 5050 történetét, idén Berecz Zsombor edzőjével Kelemen Tamással az edzésekre
és a hajó beállításaira koncentráltunk. Két motivált fiatalember került fel idén a fedélzetre vérfrissítésként. Józsa-Kovács Attila a kormányosunk fia 20 éves, az Optimisttől kezdte és az olimpiai Laserben is versenyzet. Erőss Lóránd nevéhez illően komoly kraftot visz a tízméteres hálón zajló játékba, hamar beletanult a mozgássorokba - Laser bajnokságokról sok vitorlázónak ismerős a neve.

Józsa Márton - kormányos - 1968
Kelemen Tamás - taktikus - 1971
D’Albini András - navigátor - 1982
Németh Áron - fordeck - 1976
Erőss Lóránd - fordeck - 2000
Adorján Csaba - trimmer - 1978
Józsa Attila - trimmer - 1999

 

Fotók: facebook/Raiffeisen - Opel 5050 Fifty-Fifty

Sport365.hu - Elképesztő éjszakai csata, megvan a Kékszalag győztese

Az RSM2 ért elsőként a célba az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. A gyengeszeles versenyen az élmezőny végig fej-fej mellett haladt. A Vándor Róbert kormányozta egység szinte végig vezetve, 17 óra 52 perc 57 másodperc alatt teljesítette a tókerülőt, így több mint 10 órával meghaladta a 2014-ben felállított 7 óra 13 perces rekordot.

Videók