Hétből hét: Adolfék továbbra is verhetetlenek

Kammerer és Varga ismét nagyot harcolt a Noé Zsombor, Dombvári Bence egységgel.

Az olimpiai távokon nem született meglepetés, az Adolf Balázs, Fejes Dániel-duó C-2 1000 méteren simán győzött, míg a férfi kajakpárosoknál megint a Kammerer, Varga, és a Noé, Dombvári egység csatázott nagyot, a magyar bajnok az előbbi páros lett.

Kammerer Zoltán már maga sem tudja követni, hogy összesen hány felnőtt magyar bajnoki címe van, de az biztos, hogy 40 felett jár. Nemcsak az aranyérmeinek száma, hanem az életkora is, ennek ellenére az országos bajnokság első napján újra bizonyította, hogy elnyűhetetlen.

Pedig a mai 1000 méteres táv nagy részén nem vezetett párjával, a 20 éves Varga Ádámmal, meglepetésre sokáig haladt elől a Noé Bálint, Kulifai Tamás duó, az utolsó 150 méteren pedig a legszélső pályán surranó Noé Zsombor, Dombvári Bence egység került néhány másodpercig előre, ők viszont nem látták középen Kammereréket.

(Kép: kajakkenusport.hu)

"Eltaktikáztuk magunkat azzal, hogy az előfutamban csak negyedikek lettünk, az egyes pálya délutánra hátrány lett a szélviszonyok miatt, ráadásul onnan nem láttuk a mezőnyt - mondta Dombvári Bence. - Az utolsó 150 méteren gyorsultunk, és lenyomtuk Tomáékat, az viszont már nem tudtuk lereagálni, hogy a végére Zoliék kerültek az élre. Ez volt az év eddigi legfontosabb versenye, nyerni akartunk, de remélem ezzel a második hellyel kijutottunk a világkupára."

"Nem tudtam hol tartunk most a mezőnyben, mert az elmúlt két hónapban csak egyszer, a KSI vízitelepén tudtunk Ádámmal együtt evezni az Újpesti-öbölben - mondta Kammerer Zoltán. - Ha kvótát akarunk szerezni, vagy ki akarunk jutni az olimpiára, akkor lehet, hogy több közös edzésre lesz szükségünk. Úgy gondolom, hogy a heti egy-két párosozásnál nem kell több. Egyébként elégedett vagyok a mai pályánkkal, remélem, hogy meccsezhetünk még az idén egy jót Zsombival és Bencével."

Közel sem volt ekkora verseny C-2 1000 méteren, Adolf Balázs és Fejes Dániel a tesztversenyek futamaival együtt hetedszer lépte le a teljes magyar mezőnyt. Ráadásul ma sokkal simábban nyertek a Hajdu, Fekete-duó előtt, mint néhány héttel ezelőtt, a harmadik egy új páros, a Sáfrán Mátyás, Slihoczki Ádám egység lett.

"Az utolsó két edzésversenyre munkából álltunk oda, nem időzítettük a formát, nem gyorsítottunk - mondta Adolf Balázs, aki az újabb győzelmet azzal ünnepelte, hogy a célba érve a vízbe ugrott. - Most viszont pihentebbek voltunk, jól sikerült minden, kontrolláltuk a mezőnyt, gyorsak voltunk. Az ígéret az, hogy mi mehetünk a kvótáért, ettől függetlenül az olimpiára még bármelyik magyar páros kikerülhet, ha meglesz a kvóta.

(Kép: kajakkenusport.hu)

A nem olimpiai versenyszámokban kiválóan kezdett Csipes Tamara, aki 1000 méteren nyert egyesben, párosban, és négyesben is. K-1-ben két ifjúsági korú versenyző, Kőhalmi Emese és Rendessy Eszter érkezett mögötte a második és harmadik helyen.

"Nem számítottam arra, hogy mindketten dobogózni tudunk - mondta Kőhalmi Emese, aki párosban régóta együtt versenyez Rendessy Eszterrel. - Majdnem az 1000 párost választottuk az egyes helyet, de örülök, hogy így alakult, és jól sikerült nekünk ez a pálya is" - tette hozzá az ifjúsági világbajnoknő, aki párjával K-2 500 méteren, és K-4 500 méteren is rajthoz áll a felnőtt magyar bajnokságon.

A mai versenynap legeredményesebb versenyzője Csipes Tamara lett, aki az egyes után párosban Medveczky Erikával nyert utcahosszal.

A férfi ezer négyesek között kajakban a Varga Dominik, Gecse Márton, Luczó Bence, Kulifai Tamás egység nyert, kenuban pedig Kiss Balázs, Slihoczki Ádám, Bucsi Bence, és Kovács Máté András.

Érdekesség, hogy a C-2 1000 méteren 17 éves unokaöccsével rajthoz álló olimpiai bajnok, Vajda Attila hatodik lett.