Az utolsó 100-on teli szájjal nevettem - Magyar aranyszavak Szegedről

Nyilatkozatok a szegedi, olimpiai kvalifikációs MOL kajak-kenu világbajnokság pénteki döntői után.

Vajda Attila, C-1 1000 m, világbajnok:

- A közönség beletette a maga ötven százalékát, én is beletettem a magam ötven százalékát, ez így együtt egy teljes egész, nem is lehetett más a végeredmény, minthogy világbajnok lettem. Öt éve elvették tőlem hazai közönség előtt az aranyérmet, most nem engedtem. Tökéletes pályát mentem, jó volt a taktika is, nagyon sokat gyakoroltuk, hogy az utolsó 100 méteren még egyszer megindítom a hajót. Tudtam, ha 750-nél együtt vagyok a többiekkel, akkor nem kaphatok ki. Ezt a győzelmet a februárban elhunyt édesapámnak ajánlom, aki két nappal ezelőtt ünnepelte volna a születésnapját.

Csipes Tamara, női K-1 1000 m, világbajnok:

- Nem gondoltam volna, hogy ekkorát tudok hajrázni. Az első 500 méteren Krisztinával (korábban Fazekas Krisztina, most amerikai színekben Krisztina Zur - a szerk.) akartam menni, de nem igazán sikerült, viszont ő sem bírta végig az iramát. A szembeszél nekem kedvezett, de féltem, hogy emiatt túl hosszú lesz a pálya. Hihetetlen volt a közönség, éreztem, ahogy dübörög a lelátó. Fantasztikus így versenyezni.

Kovács Katalin, női K-4 500 m, világbajnok:

- Most már bevallhatjuk, az utolsó két-három edzésen nem mentünk jól, viszont most tökéletes pályát eveztünk. Már a rajt után úgy éreztem, vezetünk, de mint megtudtuk, csak 250 méternél álltunk az élre. Annyira jól mentünk, hogy már alig vártam, hogy a megbeszéltek szerint féltávnál megindítsuk a hajót. Az utolsó 100 méter igazi örömkajakozás volt, mert tudtuk, megvan, amiért jöttünk: az aranyérem. A végén csak arra figyeltem, hogy én emeljem fel elsőnek a lapátot. Imádok itt versenyezni.

Benedek Dalma, női K-4 500 m, világbajnok:

- Örülök, hogy ennek a négyesnek a tagja lehetek. A közönség fantasztikus volt, az elválasztó szigetről visszaverődő buzdítás óriási erőt adott nekünk.

Szabó Gabriella, női K-4 500 m, világbajnok:

- Mindent elmond erről a diadalról, hogy az utolsó 100 méteren már teli szájjal nevettem.

Medveczky Erika, női K-2 1000 m, 3. hely:

- A táv közepén lazának tűnt. Nemzetközi mezőnyben még soha nem volt reakció a taktikánkra. Nagyon meglepett, hogy így meg tudtak indulni a riválisaink.

Sarudi Alíz, női K-2 1000 m, 3. hely:

- Utolsó leheletünkig küzdöttünk, így nem lehetünk csalódottak. Az előfutamok alapján nem vártuk, hogy így lehajráznak minket. Életem első felnőtt világbajnokságán örülök az éremnek, de bevallom, jobb eredményre számítottunk.

Sáfrán Mátyás, C-4 1000 m, 3. hely:

- Nyerni akartunk, de a két fiatal, Vasbányai Henrik és Németh Szabolcs pályafutása első vb-jén így is örül az éremnek. Hiányzott a rutin a hajóból, az utolsó 100 méteren már nem volt erőnk újítani.

Dombi Rudolf, férfi K-2 1000 m, 6. hely:

- A kvóta megvan, így nem érheti szó a ház elejét. Jó pályát mentünk, de a szembeszél zavaró volt. Sajnos az egyik legrosszabb pályán mentünk, ha középen vagyunk, meg lehetett volna a harmadik hely is, és ez fáj igazán.

Kozmann György, C-2 500 m, 9. hely:

- Korisánszkynak nem ízlett ez a balos szél. Kevés időnk volt minden körülményre felkészülni, és ez most visszaütött. Jobbra számítottunk, akár a dobogót is elérhetőnek tartottuk.