A Lotus 350 lóerős gépszörnye a raliban bizonyítana

A Mini és a Volkswagen után a Lotus is bejelentkezett a rali-világbajnokságra, a márka ráadásul már folyamatosan teszteli versenygépét, amivel idén egy-egy futamon rajthoz is áll. 30 év szünet után tér vissza.


A Forma-1-ben előrelépést, eredményes évet vár magától a Lotus, amely úgy tűnik, több autós szakágban is újra maradandót szeretne nyújtani. A márka idén a raliban is debütál az F1-es szereplés mellett.

Már tavaly a Frankfurti Autószalonon bemutatta a Lotus az Exige S modelljének rali-változatát, ami az Exige R-GT nevet kapta. Azóta már jó pár hónap eltelt és a tervek követően jó néhány teszten is túl van a Lotus. Claudio Berro, a Lotus motorsportért felelős igazgatója szerint hihetetlen munkát végeztek eddig a tervezők, a fejlesztők és minden szakember, aki a projekten dolgozott, hiszen mint kifejtette, csak júliusban vágtak bele a ralis feladatba, fél év alatt pedig az eredmény kézzelfogható.

A Lotus versenygépe egy 3 és fél literes, 350 lóerős, V6-os, kompresszoros motorral szerelt Exige R-GT, mely a WRC-nél alacsonyabb osztályban versenyzik majd. Idénre két IRC futamot, a Korzika és San Remo versenyt tervezte be az olasz Luca Rosettivel és a portugál Bernardo Sousaval a Lotus, mely így 30 évvel ralis szereplése után ismét tagja a mezőnynek. Igaz, egyelőre még nem teljes jogúan, de ha minden a márka motorsport elképzelései szerint alakul, akkor akár már jövőre az összes nagydíjon részt vehet a Lotus, mely reméli jó néhány egyéb márka GT-jét is bevonzza a világbajnoki sorozatba.

A Lotusnak így már nem csak a Forma-1-ben lehetnek rajongói, hanem a raliban is, igaz előbbiben Kimi Räikkönennek köszönhetően biztosan óriási szurkolóbázisa alakul ki idén. Az F1 után pedig a finn Jégember akár visszatérhet a raliba is, ráadásul könnyedén egy Lotus volánja mögött.

A Lotus alaposan próbára teszi az Exige R-GT-t. 

Videók