MotoGP: Rossi már nem balhézik, marad a Ducatinál

Valentino Rossi lehiggadt a katari futam sikertelensége és az amiatti kiakadását követően, majd elárulta, marad a Ducatinál a teljes szezonra. A Doktor azonban reméli, hogy hamarosan jobb lesz versenygépe.


Az évadnyitón nyújtott kínlódása és a mindössze hat pontot jelentő tizedik megszerzett helye után jócskán kiakadt, mondván, hogy versenygépe teljesen használhatatlan, alkalmatlan a versenyzésre. Múlt héten ezek után még az is felmerült, hogy Rossi évad közben otthagyhatja a Ducatit, és akár saját csapatot is alapíthat. A kilencszeres világbajnok kifejtette, hogy felhívta a csapat figyelmét már a teszteken a motor különböző problémáira, ám egyelőre még nem találták meg a mérnökök ezekre a megoldást. Rossi azt is hozzátette, hogy ugyan erősebb a Ducati versenygépe a Hondáénál és a Yamaháénál, de sokkal rosszabban lehet kezelni.

Mindezt követően a legfrissebb információk szerint mégsem távozik az olasz istállótól. Ezt meg is erősítette a Doktor a minap egy nem éppen elismerő díjátadón Monzában, ahol az Arany Tapír-díjat vehette át. Ez az „elismerést” egyébként azok kapják Olaszországban, akik erős visszaesést mutatnak vagy vereséget szenvednek sportágukban, szakmájukban. A „kitüntetés” átvételekor szögezte le Rossi, hogy marad az olasz alakulatánál, mely igyekszik futamról futamra egyre jobb lenni, de alapvetően egy jó motorra lenne szüksége.

Rossi egynek örül, annak, hogy még nem esett új versenygépével

A versenyző lehiggadását biztosan elősegítette, hogy a minap ajándékba kapott a Ferraritól egy 458 Italia típusú autót, melyet ráadásul a Doktor egyéni igényei szerint szerelt fel és látta el rendszámát a 46-os számmal az olasz gyártó. A Ferrarinál korábban egyébként még az is felmerült, hogy Rossi az egyik F1-es versenygéppel átválthat a Forma-1-re. Ez azonban végül Rossi F1-es versenygép tesztelését követően nem jött létre. A 458-as ajándék Ferrariban egy nyolchengeres, négy és fél literes, majd 580 lóerős motor dolgozik, amivel motoros akár 325 kilométer per órás csúcssebességet is elérhet. A MotoGP pilóta új autója pedig mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer per órára, és források szerint több mint kétszázezer eurót ér. Ez azért tényleg segít némileg megnyugvásban, persze ezzel együtt, ha továbbra is szenved Rossi a Ducatival, még számíthatunk tőle több heves és nem éppen dicsérő megnyilvánulásra.

Videók