MotoGP: csúnyán végződik a címvédő karrierje

Indianapolisban szenvedett bokatörést és ínszalagszakadást Casey Stoner, az ausztrál pedgi elképzelhető, hogy már csak hazai futamán áll rajthoz, mielőtt szögre akasztja a sisakot. Ezzel elúszni látszik újabb vb-címe.


Casey Stoner még az indianapolisi időmérő során szedett össze egy igen komoly lábsérülést (a jobb bokája eltört és szinte az összes ínszalag el is szakadt benne), ami miatt már a brnói viadalon sem indult az ausztrál. A 26 éves motoros helyettesítésére a Honda a Superbike-ban szereplő Jonathan Rea-t hívta segítségül, aki már két teszten (Brno és Aragón) részt is vett a HRC gyári alakulatával. Rea szereplésével kapcsolatban annyit lehet tudni, hogy soron következő két viadalon (Misano és Aragón) biztosan rajthoz áll, egyszóval ezen versenyek egyikén sem láthatjuk még Stonert. Arról azonban egyelőre még nem nagyon vannak infók, hogy ezek után mi lesz az angollal, hiszen az október közepén megrendezésre kerülő Japán nagydíjon Stoner állítólag már rajthoz állhat. Ettől függetlenül a többség mégis úgy számol, hogy a kétszeres világbajnok csak a hazai futamán, Phillip Island-en áll majd rajthoz ismét. Ami azt illeti, talán erre van a legnagyobb esély, hiszen az ausztrál lábsérülése egyáltalán nem vicc.

A célom az, hogy ismét motorra üljek, hiszen katasztrófa lenne számomra így abbahagyni. Végig fogom csinálni az biztos és azonnal visszatérek, amint úgy érzem, hogy olyan formát tudok nyújtani, mint a sérülésem előtt. Annak ellenére azonban, hogy túl vagyok az operáción és a sérüléseimet helyrehozták, sosem lesz már a bokám 100 százalékos” – mondta Stoner, akinek a sérülésével együtt elszálltak a címvédéssel kapcsolatos esélyei/reményei is.

Hosszú évek után tehát továbbra sem törik meg a királykategóriában az az „átok” mely szerint, aki felveszi a világbajnoki címhez járó egyes rajtszámot, az nem képes a következő évében megvédeni bajnoki címét. (Utoljára Mick Doohan volt képes a címvédésre ilyen formában, még 1998-ban.) Habár Valentino Rossi több vb-t is nyert zsinórban, azonban vele kapcsolatban ne felejtsük el, hogy az olasz sosem váltott rajtszámot és mindig a névjegyévé vált 46-os virított motorján. Persze a számválasztásnak aligha van jelentősége, azonban ahogyan azt mondani szokás: elképzelhető, hogy több van az ilyen dolgok mögött, mint azt elsőre gondolnánk.

Videók