Győrfi Alen: „A szombati időmérőre minden a helyére kerül”

A 20. rajtkockából várja a folytatást a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának misanói futamán


A legendás misanói pályán folytatódik ezen a hétvégén a Superbike világbajnokság, melynek Superstock 1000-es sorozatában versenyez Győrfi Alen. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a délelőtti szabadedzéshez képest az első időmérőre több mint egy másodpercet tudott gyorsulni, és ez egyelőre a 20. rajtpozíció megszerzésére volt elegendő. A csapat a szombati szabadedzésen tovább szeretné finomítani a Honda futóművének beállítását, hogy a második kvalifikációs tréningen Alen előrébb tudjon lépni a rajtrácson.

Györfi Alent egy évvel ezelőtt a balszerencse, és egy szabadkártyás olasz versenyző fosztotta meg attól, hogy élete harmadik versenyén a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában azonnal pontszerzőként zárjon. Akkor az esős második időmérőn már a nyolcadik idő volt az övé, majd a futamon egy pazar rajtot követően – amikor hét helyet javított – a második körben kilökték, így a verseny feladására kényszerült. Az idei megmérettetés előtt abban bízott, hogy ezúttal több szerencséje lesz, és Imola, valamint Monza után ismét pontszerzőként zárja a vasárnapi 14 körös küzdelmet.

A pénteki első szabadedzésen aztán megtapasztalhatta, ahhoz, hogy a legjobb tíz között végezhessen, még sokat kell dolgoznia neki is és a csapatának is. A tavalyi, péntek délelőtti idejéhez képest - 1:45.073 – majdnem másfél másodpercet javult Alen, ugyanis ezúttal 1:43.737-es időre volt képes, és a megtett 14 kör alatt elég adatot gyűjtött ahhoz, hogy a lehető legjobb beállításokkal mehessen pályára a délutáni időmérőn.

„A délelőtti edzésen viszonylag könnyen jött az 1:43-as idő, de a háttérben nagyon sokat küzdöttünk a futómű beállításával, mert nem tudtam rendesen íven tartani a motoromat. Noha tudtam tizennégy kört menni, mégsem sikerült az általam elképzelt köridőt megfutnom, mivel sokat kellett a boxban dolgoznunk a motorral” – közölte a szabadedzést követően Győrfi Alen.

A délutáni első kvalifikációs edzést elképesztő melegben tartották meg, melyen a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője több mint egy másodpercet javítva a délelőtti legjobbján, végül a 20. rajtkockát szerezte meg. A teljesítményét nagyban befolyásolta a hőség, aminek következtében a Honda le is gyengült a magas hőfok miatt. De aggódni nem kell, mert a csapat végül megtalálta a megoldást, és a szombati edzéseken az új beállításokkal további javulás várható mind a köridőben, mind pedig a rajtpozíció tekintetében.

„Természetesen a teljesítmény gyengülése miatt megint állítanunk kellett a futóművön, aminek meg is lett az eredménye, ugyanis sikerült több mint egy másodpercet javulnom. Egyelőre elfogadható a huszadik hely, de természetesen nem innen szeretnék vasárnap elrajtolni. Közel járunk már az ideális beállításokhoz, a szombat délelőtti szabadedzésnek elég kell lenni ahhoz, hogy a második időmérőre minden a helyére kerüljön” – elemezte az első kvalifikációs tréning tanulságait Győrfi Alen.

A korábbi Európa-bajnok kifejezetten örül annak, hogy ismét motoros világbajnokságon indul Talmácsi Gábor, aki az első nap azonnal a 16. rajthelyet mondhatja magáénak úgy, hogy délelőtthöz képest két másodpercet tudott a legjobb köridején javítani.

„Nagyon örülök, hogy Talma ismét itt van közöttünk. Elnézve a teljesítményét, úgy vélem, neki is vissza kell szoknia ebbe a közegbe, de ha így halad, biztos, hogy pontszerzőként zár vasárnap” – közölte Alen.

SUPERSTOCK 1000
A pénteki, első időmérő edzés végeredménye:
1. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 1:39.634, 2. Jeremy Guarnoni (MRS, Kawasaki ZX-10R) 1:39.701, 3. Michele Magnoni (G.M Racing, BMW S1000 RR) 1:39.831, 4. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 1:40.099, … 20. Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 1:42.622.

Videók