Fél másodpercet ver a magyar pilóta ex Forma-1-es riválisára

Remekül indult a mugellói versenyhétvége az AutoGP magyar reménysége, Kiss Pál Tamás számára.


Bár Kiss Pál Tamás egy kis előnnyel vágott neki ennek a hétvégének újdonsült csapattársával, Christian Kliennel szemben, hiszen neki ez már a második versenyhétvégéje a Zele Racing autójával, míg az osztráknak az első, ám mégis jó volt látni, hogy a magyar versenyző az AutoGP mugellói hétvégéjének nyitónapján fél másodpercet vert ex-Forma-1-es csapattársára.

Összességében tehát jól indult a mugellói versenyhétvége Kiss Pál Tamás szempontjából, habár a pénteki nap még – Klienhez hasonlóan – az ismerkedés jegyében telt számára, hiszen mindketten most versenyeznek életükben először az elsősorban motorversenyeiről ismert olasz pályán.

Ilyen szempontból aranyat ért számukra ez a pénteki nap, melynek során összesen 165 perc tiszta edzésidő állt a rendelkezésükre, hogy minél jobban kiismerjék az egyébként rendkívül trükkös pálya vonalvezetését és az autó beállításait.

Az első egyórás tesztet Tamás a 10., Klien a 11. helyen zárta, majd a második tét nélküli gyakorláson mindketten közel egy másodpercet tudtak javítani korábbi legjobbjukon, és feljöttek a 8., illetve a 10. helyre – még mindig a magyar versenyző volt előrébb.

A korábban a Brit Formula Renault-ban, a GP3-ban és a WSR-ben is bizonyító miskolci tehetség ezután a 45 perces szabadedzésen is folyamatosan tudott gyorsulni (az utolsó gyorskörében futotta meg legjobb idejét), és újabb fél másodpercet faragott le saját legjobbjából.

Ezzel a 8. helyen zárta a napot úgy, hogy előtte nagyon szoros a mezőny – a 4. helyezettől csupán két tized, a 3.-tól fél másodperc választja el. Ugyanennyivel előzi meg saját csapattársát, a napot a 10. helyen záró Klient.

Tamás egyelőre tehát lépéselőnyben a Forma-1-ben több csapat színeiben is lehetőséget kapó csapattársával szemben – de jó ezt leírni!

Bízzunk a hasonlóan jó folytatásban, és abban, hogy Tamás szombaton az előtte néhány tizedmásodpercen belül tömörülő bolyt is át tudja majd ugrani akkor, amikor a legjobban kell majd – az időmérő edzésen és a futamokon!

„Összességében jó napunk volt, de teljesen azért nem vagyok elégedett, mert szerettem volna picit előrébb végezni. Ha az eredményekre nézek, azt látom, hogy csapaton belül jól állunk, amúgy kicsit döcögősebb a történet” – értékelt józanul Tamás. „A legnagyobb problémát az jelentette, hogy nem ismertem a pályát, és vannak néhányan, akik már mentek rajta korábban, így ők alapvető előnyben voltak hozzánk képest az első napon. Ráadásul nagyon nehéz a pálya mind fizikálisan, mind vezetéstechnikailag, hatalmasak a szintkülönbségek, és van néhány rendkívül trükkös kanyar, amit el kell rontani picit, hogy a kijáratánál ne veszítsünk túl sok időt.”

„Őszintén szólva egy kicsit el is fáradtam a nap végére, és mire a friss szett gumin kiismertem a pályát, már picit elkopott a futófelület, ezért is gondolom azt, hogy gyorsabb is tudtam volna lenni. Holnap ezt próbálom majd kézzel fogható köridőkkel és helyezésekkel bizonyítani, de összességében ez is egy jó nap volt, hiszen folyamatosan, körről körre tudtam gyorsulni, és most már viszonylag használható tudással rendelkezem a pályáról” – mondta el a 22 éves pilóta.

És hogy milyen volt az első nap Christian Klien csapattársaként?

„Egész nap nézegettük egymás telemetriai adatait, ő is az enyémet és én is az övét, illetve a csapat 2011-es adataiból is sok használható dolgot ki tudtunk szűrni, így sikerült együtt fokozatosan fejlődni a nap során. Az hozzátartozik az igazsághoz, hogy ő nagyon régen ült utoljára formulaautóban, és ez az AutoGP-s versenygép most teljesen új volt neki, ráadásul ő is elfáradt picit a nap végére. Most még nem az volt a lényeg, hogy melyikünk a gyorsabb, mivel le vagyunk maradva picit a többiektől, így egyelőre az a fő, hogy együttes erővel gyorsabbá tudjunk válni. Ezért bízom benne, hogy a nap végi csapatmegbeszélésen mindketten olyan visszajelzéseket és javaslatokat tudunk majd adni a mérnököknek, ami holnap konkrét javulásban nyilvánul majd meg. A Super Nova két autója kimagaslik a mezőnyből, de a többiekhez nagyon közel vagyunk, úgyhogy bízom benne, hogy sikerül majd jóval előrébb végeznünk ennél a mai 8-10. helynél” – mérlegelt Kiss Pál Tamás.

A hétvége tét nélküli része ezzel véget ért, szombaton már a rajtpozíciókról döntő időmérő edzés és az első futam vár a pilótákra. Szurkoljunk együtt Kiss Pál Tamás sikeréért!

Videók