A mindent eldöntő hétvége krónikája Zengő Zoltán szemszögéből

A Michelisz Norbertet felfedező szakemberen az érzelmek széles skálája futott keresztül a sepangi versenyhétvége alatt.


December 15-én Michelisz Norbert első magyarként megnyerte a WTCR idei kupasorozatát. A szakértők szerint az évtized legjobb versenyhétvégéje volt a sepangi.

Így gondolja ezt Zengő Zoltán is, aki szakemberként ugyan, de külső szemlélőként élte meg a 3 napot:

"Az első edzést nem láttam, a második edzés alatt viszont azt gondoltam, hogy a Lync & Co vajon megint mire készül, mert a 4 autó vonatozását lehetett látni. Ez a csapat szinte megfoghatatlan a technikai paramétereket tekintve, hiszen semelyik másik bajnokságban nem versenyeznek.

Zengő Zoltán

  • 1996-ban megalapította a Zengő Motorsportot, hogy saját versenyzői karrierrjét támogassa
     
  • 1998-ban MNASZ Autós Gyorsasági Országos Bajnokságban abszolút bajnoki címet szerzett
  • A 2000-es évek elejére az általa alapított Zengő Motorsport Magyarország egyik vezető autósporttal foglalkozó vállalkozása lett.
  • 2001 és 2005 között a Zengő Motorsport szervezte az Opel Astra Classic Kupát
  • 2003-ban a Zengő Motorsport elindította első önálló márkakupáját, a Renault Clio Kupát, amelyhez házon belül építettek összesen 40 versenyautót.
  • 2003-ban kezdődött Zengő Zoltán és a Porsche Hungária együttműködése is, amelynek keretein belül megalakult az adRenaline Racing Team. A csapat Zengő Zoltánt indította az első generációs SEAT Leon Supercopa volánja mögött, mielőtt a versenyző-csapatfőnököt megválasztották az MNASZ Gyorsasági Szakágának vezetőjévé.
  • 2007-ben Magyarország negyedikként csatlakozott a nemzeti SEAT bajnokságok táborához, és a Zengő Motorsport szervezésében két igen sikeres bajnokság zajlott le.
  • Zengő Motorsport 2008-ban a tapasztalt Wéber Gábor és a feltörekvő Michelisz Norbert részvételével benevezett az először megrendezett SEAT Leon EuroCupra.
  • 2008-ban bebizonyosodott, hogy a Zengő Motorsport képes nemzetközi sikereket elérni, miután mind Wéber, mind pedig Michelisz futamgyőzelmet aratott a SEAT Leon EuroCupban.
  • Szintén 2008-ban első magyar résztvevőként Michelisz a FIA Túraautó Világbajnokságon (FIA WTCC) is bemutatkozhatott.
  • A 2009-es idény végén Michelisz Norbert elhódította a SEAT Leon EuroCup bajnoki címét, és vendégszereplést nyert a FIA Európai Túraautó Kupán (FIA ETC Cup), illetve visszatérhetett a FIA Túraautó Világbajnokságba.
  • 2010-ben a Zengő-Dension Team névre átkeresztelt csapat számára, miután állandó résztvevőként csatlakoztak a FIA Túraautó Világbajnokság mezőnyéhez. A csapat Michelisz Norbertet nevezte, aki elhódította a 2009-es Rookie Challenge trófeát és összetett győzelmet szerzett a makaói második futamon. Michelisz sikerei mellett a csapat Wéber Gábor révén a 2010-es SEAT Leon EuroCup bajnoki címét is megszerezte, valamint futamgyőzelmet ért el a spanyol SEAT Leon Kupában Kiss Norberttel.
  • 2011-ben a csapat új versenyautójának késői megérkezése miatt, csak a 2. futamtól álltak rajthoz. Michelisz Norbert a Hungaroringen megszerezte a csapat addigi legjobb eredményét (2. lett), összetettben pedig a 9. helyen végzett.
  • 2012-ben ismét Zengő Motorsport néven indult a kétautósra kiegészült csapat, Michelisz mellett ugyanis hat versenyen Wéber Gábor is rajthoz állt. A csapat legjobb eredménye Michelisz győzelme volt a Hungaroringen.Idény végén megnyerte a privát indulók számára kiírt Yokohama Drivers Trophyt. A Zengő Motorsport 101 ponttal az ötödik helyen végzett a privát csapatok rangsorában.
  • 2013-ban a csapat bejelentette, hogy a bajnokságban az előző idény végén bemutatkozott, az olasz JAS Motorsport által felkészített Honda Civic WTCC versenyautóval áll rajthoz, Michelisz Norberttel. A Zengő Motorsport továbbra is privát csapat marad, de szoros technikai együttműködést alakítanak ki a Honda gyári WTCC-alakulatával.
  • Zengő Zoltán 2005-ben karolta fel a korábban szimulátoron versenyző Michelisz Norbertet, akit egészen 2015-ig támogatott. A csapat megalapítója tisztában volt azzal, hogy a magyar versenyzőnek akkor lesz esélye a világbajnoki címre, ha megkapja azokat a feltételeket, amelyeket egy gyári csapat tud biztosítani számára, így közös megegyezéssel váltak el útjaik. A szakember azóta a háttérből figyeli Norbi karrierjének minden mozdulatát, és drukkol tanítványának.

 

Az már az előző futamokon is látszott, hogy ennek a gyártónak az autói dominálnak. Ráadásul ez a cég most akar betörni a piacra, így arra gondoltam, hogy a csapatuknak üzleti szempontból is fontos lesz a győzelem, így mindent meg fognak tenni azért, hogy az egyéni címet is behúzzák.


Mester és tanítványa: Michelisz Norbert és Zengő Zoltán 2014-ben a Hungaroringen.

Fotó: Facebook.com/ZengőMotorsport

Őszinte leszek, én nem gondoltam azt, hogy ez sikerülni fog. Egy nagyobb összeget tettem volna arra, hogy egy nagyon jó stratégiával és koncepcióval a Lync & Co ezt behúzza. Mind a technikai, mind az anyagi feltétel meg volt ahhoz, hogy győzzenek.

Azt kell mondanom, jó látni, hogy a nagy csapatok is tudnak hibázni.

Az első időmérő után azon gondolkodtam, hogy mi lehet itt a trükk, vajon mi a csavar? Ekkorra már elő kellett volna rukkolniuk valamivel, így azon kezdtem törni a fejem, hogy vajon mit tudnak ők, amit mi nem?

Nem értettem ezt az egészet, kicsit megzavarodtam. Aztán amikor Norbi a második pole-t is behúzta, akkor jött egy gondolat, hogy tényleg csak ennyi lehet az autójukban, vagy nagyon elrontották a beállítást. De még ekkor sem tudtam hova tenni az egészet, úgy voltam vele, hogy nem fogják feladni.

FIA WTCR by Oscaro Sepang Race 1 motorsportTVDE

Instagram: https://bit.ly/2VZdjDw Twitter: https://bit.ly/2VXrt89

Még Michelisz első győzelme után is az volt a fejemben, hogy min töri a fejét a Lync & Co. Tudtam, hogy nem fogják feladni, így az jutott eszembe, hogy biztosan óvni akarnak majd.

Kár lenne tagadni, de mindenféle feketemágiára gondoltam.

Highlights Race 2 - WTCR Race of Malaysia 2019

Still haven't subscribed to FIA WTCR on YouTube? ►► https://goo.gl/tdatIR Connect with the FIA WTCR Facebook: https://www.facebook.com/WorldTouringCarCup/ Twitter: https://twitter.com/fia_wtcr Instagram: https://instagram.com/FIA_WTCR Snapchat: https://www.snapchat.com/add/fia_wtcr Website: https://www.fiawtcr.com/

Aztán amikor a második futamban Catsburg kivégezte Yvan Müllert, néztük a reakciókat, és a csapattagok testbeszédéből azt láttuk, hogy az eset még jobban felpaprikázta őket. Akkor azt mondtam: Úristen! Az új rajt után ez a csapat kivégzi Norbit! Szerencsére nagyon kulturáltan lekezelték a szituációt, de még hátra volt az utolsó futam.

Abban bíztam, hogy egy jó rajttal Michelisznek csak le kell követnie ezt az egészet és beautókáznia Guerrieri mögött, de az autósport nem erről szól, főleg nem egy vizes versenyen. Ennek megfelelően a 3. futamban rendesen megpörgették a szerencsekereket, hol az egyik pilóta vezette az összetett rangsort, hol a másik.

FIA WTCR by Oscaro Sepang Race 3 motorsportTVDE

Instagram: https://bit.ly/2VZdjDw Twitter: https://bit.ly/2VXrt89

Azt gondolom, hogy az évtized legjobb túraautós versenyét láttuk, mindennel megtűzdelve: az elején boldogsággal, majd szomorúsággal, kételyekkel és reménnyel egybefűzve, a végén pedig örömmámorral.

Én pedig csak álltam az albán reptéren, halogatva a beszállást, és az futott át rajtam, hogy ez tényleg sikerült 14 év után?"

Borítókép: Facebook.com/Zengőmotorsport

 

Sport365.hu - Zengő Zoli: "Magányosan álltam az albán reptéren, és legszívesebben üvöltöttem volna"

2019. december 15-én Michelisz Norbert örökre beírta magát a magyar autósport történelemébe, amikor első magyarként megnyerte a WTCR kupasorozatát. A pilóta sokszor elmondta, hogy rengeteg erőt adott neki a tudat, hogy az egész ország állt mögötte. Volt azonban egy személy, aki az álom kipattanásának a pillanatától mellette volt, és a háttérből, akkor is rá szegezte óvó tekintetét, amikor fizikailag nem volt mellette.

 

 

Videók