Minden bizonytalan a Bahreini Nagydíj körül

Egyre nő a nyomás Bernie Ecclestone-on es Jean Todton. Angol lapértesülések szerint a tizenkét Forma-1-es istálló egyeztetett egymással a Bahreini Nagydíjjal kapcsolatban.


Egy magát megnevezni nem kívánó résztvevő elmondta, azt kérik a Formula One Managementtől (Ecclestone cégétől) és az FIA elnökétől, hogy halasszák el a futamot, vagy töröljék azt az idei versenynaptárból. 

"A munkatársaink testi épsége mindennél fontosabb, a biztosítók ráadásul irreálisan magas összegeket kérnek tőlünk a bahreini hétvégére" - nyilatkozott az egyik csapat képviselője, majd megerősítette azt a korábbi német lapinformációt, mely szerint B-tervvel is készülnek, hogy szükség esetén Shanghajból egyenesen Európába szállítsák vissza a felszerelést és a csapattagokat.

Biztonságos, vagy nem? Némileg leegyszerűsítve a huzavona anyagi vonzata a következő: amennyiben a verseny a szervezők hibájából marad el (kérdés, hogy a zavargásokat lehet-e az ő hibájuknak tekinteni, szerintem ez inkább vis maior kategória), akkor a bahreiniek kötelesek kötbért fizetni Ecclestone cégének.

Ha viszont az FIA vagy a vb szervezője, a FOM törli naptárjából a Bahreini Nagydíjat, akkor az elmaradó közvetlen és közvetett haszon (szállodai szobák ára, reklámbevételek, helyi gazdaságra gyakorolt jótékony hatás) miatt Todt és/vagy Ecclestone kell, hogy utaljon egy messziről szabad szemmel is jól látható összeget a bahreinieknek.

A csapatok tehát növelik a nyomást Ecclestone-on. Ha ugyanis ezek után bárkinek akár csak egy haja szála is meggörbül, azt kíméletlenül a kereskedelmi jogok birtokosának nyakába fogják varrni. Nem beszélve az FIA-t érő presztízsveszteségről, hogy nem vigyázott eléggé az általa felügyelt bajnoki sorozat résztvevőire.

A labda tehát most az FIA és Bernie Ecclestone térfelén pattog.

Jean Todt állítólag már Kínában van, hogy a héten a csapatfőnökökkel tárgyaljon a shanghaji paddockban.

Videók