"Még soha nem láttam autót ennyire rossz állapotban" - részletek Bianchi balesetéről

A darus kocsi alá ragadt és nagyon csúnyán összetört Jules Bianchi autója a szuzukai futam hajrájában történt baleset során. Még a franciát védő bukócső is eltört.




Egy emberként aggódik a Forma–1 világa Jules Bianchiért vasárnapi szuzukai balesete után. A francia a verseny 42. körében nagy sebességgel sodródott ki, és a bukótérben eltalálta azt a darus kocsit, mely az egy körrel korábban ugyanott kicsúszó Adrian Sutil autóját mentette éppen. Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint az ütközés akkora volt, hogy az emelő még a Saubert is ledobta - olvasható a telesport.hu-n.

A gyors, balos Dunlop-kanyar a szuzukai versenypálya egyik legnehezebb fordulója – kiváltképp olyan esőben, amilyen a balesetet megelőző körökben hullt. A versenyzők az említett német lap szerint még a mai körülmények között is 180 km/órás sebességgel jönnek ki ezen fordulóból, ráadásul a bukótér ott meglehetősen kicsi.

A problémát viszont nem ez idézte elő, hanem a darus kocsi. Sutil 41. körben történt balesete miatt azon a szakaszon kettős sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben, melyről a versenyzőket felvillanó lámpák is figyelmeztetik. „Én azon a részen minden körben elvettem a lábam a gázról, hogy biztosan túljussak rajta” – mondta Nico Hülkenberg.

Az Auto Motor und Sport egy szemtanút is megszólaltatott Bianchi balesete kapcsán. „A kigyorsításnál az autó hátulja kitört, Bianchi korrigált, de az autó irányíthatatlan volt. A Marussia belecsúszott a kavicságyba, ahol elkezdett pattogni. Ezzel a sebessége nem csökkent” – magyarázta. Sutil elmondta, kollégája kicsúszása lényegében ugyanolyan volt, mint az övé.

Bianchi autója viszont végül a kavicsában lévő darus kocsinak csapódott, melynek éppen a hátulja nézett a pálya felé. A francia Marussiája oldalról ezen hátsó, ellensúlyos rész alá fúródott, majd megállt. A becsapódás a német szaklap szerint 50 G körüli volt, és emiatt a Sauber le is esett az emelőről. Az autó oldalsó gyűrődő zónáját, valamint a versenyző feje fölött lévő bukócsövet valósággal leborotválta a traktor, a hátsó kerék az elsőig csúszott előre, és csak az utascella maradt épségben, ám a karboncső a versenyző fejénél benyomódott. „Még soha nem láttam autót ennyire rossz állapotban” – mondta egy szemtanú az Auto Motor und Sportnak.

Az autó roncsát visszaszállították a bokszba, két órával később azonban a japán rendőrség foglalta le. A versenyigazgató Charlie Whiting azonnal leintette a versenyt, az első három helyezettet pedig arról tájékoztatta, hogy ne ünnepeljenek túlzottan. Azóta minden kollégája a franciáért aggódik, többen az őt ellátó kórházba siettek a versenyt követően.

Bianchi állapota a hírek szerint kritikus, életmentő műtétet hajtottak végre rajta, melyre az agyi hematómák miatt volt szükség. Balesete sokakat María de Villota 2012-es tesztbalesetére emlékeztet, ahol a szintén Marussiát vezető spanyol versenyzőnő egy teherautó platójának ütközve szenvedett fejsérüléseket.

Videók