Küszöbön áll a gumiforradalom - kiakadtak a csapatok

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatvezetője elismerte, hogy fennáll annak a veszélye, hogy a Forma-1-es istállók bojkottálni fogják a Német Nagydíjat, mégpedig a Silverstone-ban tapasztalt gumihibák miatt - írja a Hirado.hu


A vasárnapi versenyen négy defekt is történt (Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Perez autóján) miközben több versenyző panaszkodott az abroncsok megbízhatóságára, mások pedig egyenesen életveszélyesnek nevezték a váratlanul kialakult helyzetet. Egyes vélemények szerint a meghibásodásokról a pályára kerülő törmelék tehet, több versenyző azonban nevetségesnek tartja ezt a felvetést, mondván a törmelékek korábban sem jelentettek ekkora problémát. A Pirelli eközben már megkezdte az eset kivizsgálását, egyelőre azonban többet nem szerettek volna elmondani a hétvégén történtekkel kapcsolatban, azt azonban a gyártó sportigazgatója is bevallotta, hogy a meghibásodások őket is váratlanul érték.

„Valóban fennáll a bojkott veszélye, ebben a helyzetben ugyanis egyik csapat és egyik versenyző sincs száz százalékos biztonságban, ilyen körülmények között pedig felelőtlenség volna elindítani a versenyt. Persze nem ez az, amit a csapatok szeretnének, mi csak fel akarjuk hívni a figyelmet arra, hogy a biztonság mindennél fontosabb. Voltunk már hasonló helyzetben, mégpedig a 2005-ös Amerikai Nagydíj előtt, melynek bojkottálása természetesen nagyon rosszat tett a sport megítélésének, ezért jelen pillanatban is azon dolgozunk, hogy közös erővel megtaláljuk a megoldást és elkerüljük azt, hogy ismét ilyen helyzetbe kerüljünk. Egyértelmű, hogy most nem az egymásra mutogatás korát, hanem a közös gondolkodásét éljük. Mert ez minél hamarabb meg kell oldanunk” - mondta Whitmarsh a Sky egyik riporterének.

Jean Todt, az FIA elnöke eközben szerdára válságértekezletet hívott össze a Pirellivel és a Sport Munkacsoporttal, hogy megvitassák, miként kerülhető el a silverstone-ihoz hasonlatos gumikáosz. Mint ismert, a Pirellinek már készen állnak a korábbi futófelület-leválásra reagálva átdolgozott, az acél helyett kevlár merevítéssel felépített abroncsai, ám miután egyes csapatok (előbb a Force India, majd a Lotus) ellenezték annak bevetését, továbbra sem alkalmazhatják azokat. Erre a hétvégére az olaszok új ragasztási technológiával próbálták elejét venni a korábbi hibáknak, ám Paul Hembery sportigazgató nemrég elmondta, továbbra sem zárhatóak ki a gumihibák.

„Volt egy megbeszélés a Pirelli irányítóval, akik elmondták, hogy már elkezdték az ügy kivizsgálását. Természetesen ők is jelen lesznek a szerdai megbeszélésen, akárcsak a csapatok képviselői, akik ebben a helyzetben már nem dönthetnek a saját érzéseik és érdekeik alapján. Most a biztonság kérdése a legfontosabb, ilyenkor félre kell dobni a nézeteltéréseket” - fogta rövidre Todt.

A futam tudósítását itt olvashatod el!

Nico Rosberg nyilatkozata a futamról!

Mark Webber nyilatkozata a futamról!

Fernando Alonso nyilatkozata a futamról!

Videók