Hamarosan átrendeződnek az erőviszonyok a száguldó cirkuszban?

A következő szezontól nincs motorfejlesztés a Forma-1-ben.


Megegyezés született csütörtökön a csapatok és a gyártók között arról, hogy a 2022-es idénytől tilos lesz a motorfejlesztés a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokságban szereplő istállók számára.

A döntésért elsősorban a Red Bull lobbizott, az osztrák csapat ugyanis a Honda erőforrásait használja. A Red Bull már korábban közölte, nem lesz lehetősége a fejlesztésre, mert a japán gyártó a mostani idény végén távozik az F1-ből.

A csütörtöki online bizottsági ülésen lebonyolított szavazás eredményét a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) "a sportág szignifikáns fejlődéseként" jellemezte, amely utal "az FIA, a Forma-1, és a versenycsapatok közötti egységre és együttműködési hajlandóságra."

Az FIA - a szerdai sajtóhíreknek megfelelően - azt is közölte, hogy a portugáliai Portimao a jelölt az F1-es versenynaptár egyetlen üresen maradt dátumára, ahol az első Vietnami Nagydíj szerepelt volna, ám az ázsiai ország nem vállalta a rendezést. A portugál helyszínen május 2-án lenne a futam, de a promóterrel még meg kell egyezni.

A versenyhétvégék lebonyolításának átalakításáról, módosításáról csütörtökön nem határoztak. Az úgynevezett sprintfutamok megrendezésének lehetőségéről tovább egyeztetnek, valamint létrehoztak egy munkacsoportot, melynek a feladata megalkotni az erre vonatkozó tervezetet azzal a céllal, hogy végleges döntés születhessen az idény március 28-i rajtja előtt.

Az idei első futamot Bahreinben rendezik, a versenynaptár pedig rekordot jelentő 23 viadalból áll. A Magyar Nagydíjat augusztus 1-jén rendezik a Hungaroringen.

Borítókép: Mark Thompson/Getty Images

Videók