Forma-1: mégsem jönnek a V6-os turbómotorok?

Nem lesz könnyű dolga Jean Todt-nak, ha le akarja nyomni a kis- és középcsapatok torkán az 1.6 literes V6 turbókat: az Auto Motor und Sport információi szerint az új egységekért több mint kétszer annyit kell fizetni, mint a V8-asokért.


A legolcsóbb a PURE lesz, de a Sauber szerint még az is megfizethetetlen.

Jean Todt-on kívül a Mercedes és a Renault támogatja leginkább azt, hogy ne várjanak tovább az új motorformulával, és 2014-ben tényleg vezessék be a turbókat. A Ferrari egyelőre hallgat, és fejleszt, habár az olaszok portfóliójába nem igazán illik a kis hengerűrtartalmú motor – hacsak nem kifejlesztik a Dino szellemi örökösét…

Egy dolog biztos: ahogy az várható volt, drága mulatság lesz a V6-osok visszatérése. A Sauber jelenleg 8 millió eurót fizet a Ferrarinak a motorokért, és egymilliót a KERS-ért. 2014-re ez az összeg 18-23 millió euró között alakulhat, beszállítótól függően.

A legolcsóbbak a PURE egységei lesznek, és Craig Pollock nem titkoltan az alacsony ár és szakértelem (Gilles Simon és a Toyota korábbi felszerelése) kombinációjával akar házalni: Pollock cége 14 millió euró környékén tudná adni a motorokat.

"Még ez is túl drága”- vágta rá Monisha Kaltenborn, a Sauber ügyvezető-igazgatója.

Videók