Forma-1: A Ferrari beérheti a Mercedest

Nagy a titkolózás az autók fejlesztéséről.


Olasz források szerint megnöveli autója tengelytávját 2018-ra a Ferrari. A Mercedes eközben lehet, hogy az ellenkező irányba indul el, írja az M4 Sport.
 
Versenytempót tekintve 2017-ben nem volt nagy különbség a Mercedes és a Ferrari között, pedig a két csapat autójának koncepciója teljesen eltérő volt. Részben ezen múlt, mely pályán melyikük irányába billent a mérleg  nyelve. Az egyik leglátványosabb eltérést a két gép tengelytávja és döntöttsége jelentette.
 
Miközben a vörösök padlólemeze agresszívebben emelkedett hátrafelé, a Mercedes kitartott a lapos megoldásánál. Becslések szerint előbbi autó hasa 1,55 fokot zárt be az aszfalttal, utóbbié viszont az egész mezőnyből a legkisebbet, 0,9 fokot. A W08-ast eközben alaposan megnyújtották, s a mezőny leghosszabb autójává tették. Tengelytávját a különböző mérések alapján 3738 és 3760 milliméter közé becsülték a szakemberek, míg a Ferrarié 3594 milliméter volt.
 
A szezon során fölvetődött, a Mercedes főként autója hossza miatt szenvedett a szűkebb, lassabb pályákon, mint a Hungaroring, Szingapúr vagy Monaco, ám csapatuk ezt végig tagadta. „Meggyőződésünk, hogy a nehézségeinknek nincs közük a tengelytávunkhoz” – jelentette ki Toto Wolff. Ennek ellenére tartotta magát a pletyka, hogy idénre lerövidítik gépüket, ezzel ellensúlyozva a tavalyi hátrányt.
 
Olasz források most állítják, miközben az új Mercedes tengelytávja valóban csökkenhet, addig a Ferrari autója megnyújtása mellett döntött, hogy versenyképesebbé válhasson a tempósabb kanyarokban és pályákon. Pino Allievi, a La Gazzetta dello Sport munkatársa és az olasz Sky is arról számolt be, hogy a Scuderia – egyelőre csak 669 kódnév alatt futó – új gépe 6 centiméterrel lesz hosszabb az SF70H-nál, miközben koncepcióját tekintve inkább csak továbbfejlesztett változata lesz az előző modellnek.
 
A Mercedes W09-eséről eközben egyelőre ellentmondásos pletykákat hallani. Wolff novemberben még arról beszélt, nincs szükségük gyökeres koncepcióváltásra, John Owen főtervező mindazonáltal az F1 Racingnek előrebocsátotta, 2018-ban agresszívebb szemléletmódot fog követni. A mostani találgatások szerint az új gépük akár 10 centiméterrel is rövidülhet. Ez azt jelentené, hogy a Mercedes és a Ferrari hossza 2018-ban csupán pár milliméterrel térne el, a csillagosoké 3,66, az olaszoké 3,65 méter lenne. A nagyobb kérdés viszont az lesz, elmozdulnak-e a németek a Red Bull irányába, s jobban előredöntik-e gépüket.
 
Erről egyelőre csak találgatni lehet, biztosat mondani nem. A két csapat közül több információt eddig a Ferrariról tudhattunk meg. Az olaszok gépe már karácsony előtt sikeresen teljesítette a kötelező törésteszteket, és már az is tudható, hogy bemutatójára február 22-én kerül sor. A címvédő gárda egyelőre nem árult el részleteket projektjéről és terveiről.
 

Bognár István megbánta, hogy a Fradiba igazolt " MAGYAR FOCI › Labdarúgó NB I

Bognár István az M4 Sportreggeliben elismerte, nem volt nyerő ötlet a Ferencváros labdarúgócsapatába igazolnia, igaz, nem is bánta meg. Most már csak a következő fél év lebeg a szeme előtt. A tavaly téli átigazolási szezonban is váltó középpályás (akkor érkezett az Üllői útra Diósgyőrből) az ősszel már egyáltalán nem kapott lehetőséget az OTP Bank Ligában, mindössze egy kupameccsen vetette be Thomas Doll.

Videók