Ezért teljesíthet gyengébben Vettel

A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner úgy véli, Sebastian Vettel vártnál gyengébb szezonkezdésének hátterében részben az elektronikus fékrendszer bevezetése áll, ezzel ugyanis a négyszeres világbajnok már nem tud úgy játszani, mint a korábban használt eszközzel.




A jelenlegi címvédőt 2010 és 2013 között senki sem tudta megállítani, a rengeteg technikai szabályváltozást hozó 2014-es évet azonban nem úgy kezdte, ahogyan azt sokan várták tőle, új csapattársa, Daniel Ricciardo ugyanis nemcsak versenyben volt vele, hanem több alkalommal le is győzte őt. Vettel korábban már elismerte, hogy részben a visszaváltások, részben pedig az energia-visszanyerő rendszerek miatt még mindig gondot okoz számára az autó hátsó részének "idegessége", főleg a kanyarok bejáratánál - olvasható a telesport.hu-n. Most a bikások csapatvezetője beszélt a német pilóta problémáiról.

"Ez egy meglehetősen összetett dolog - kezdi az Auto Bild című német lapnak nyilatkozó brit szakember. - Először is Sebastian kimerült az előző öt évben, hiszen folyamatosan a világbajnoki címért harcolt, és ez sok energiáját emésztette fel, de nem ez a legalapvetőbb probléma. Egészen elképesztő volt az, ahogyan az előző években folyamatosan extra tizedeket tudott kihozni az autójából. Hihetetlenül érzékenyen bánik a versenyautóval - például fékezéskor" - magyarázza Horner, majd elmondja, véleménye szerint mi okozza a legnagyobb problémát Vettel számára.

"Az új, elektronikus fékek kevesebb visszajelzést adnak, mint a korábbiak, Sebastian pedig egyelőre emiatt nem érzi úgy az autót, ahogyan az előző években. Ami pedig a vezethetőséget illeti, nos, az azzal kapcsolatos problémákért a csapat felel, hiszen Sebastian még mindig ugyanolyan hatékonyan tud bánni a gumiabroncsokkal, mint bánt a korábbi szezonokban. Úgy táncol a fék és a gázpedál között, mint egy balerina. Ezeket részben egyszerre is működtetheted; ez volt az ő különleges trükkje, ami miatt mindenkinél gyorsabb volt, most azonban ezzel már nem játszhat"
- folytatja.

Horner szerint a szinte sorozatos technikai problémáknak is köze van ahhoz, hogy Vettel még nem tudott alkalmazkodni a 2014-es versenygéphez. "Az utóbbi időben újra elkezdte érezni az autót, és az időeredményei is javultak; Magyarországon például a második helyről rajtolhatott. Egy dolgot pedig nem szabad elfelejtenünk, az első félévben rengeteg technikai hiba hátráltatta, néha kisebb problémák voltak ezek, de ezek is igen zavaróak tudnak lenni. Sajnos nem volt esélye arra, hogy alkalmazkodni tudjon ehhez az új stílushoz" - zárta gondolatait a 40 éves sportvezető.

Videók