Ez vár a Száguldó Cirkusz rajongóira 2017-ben

Bemutatjuk a 2017-es F1-es világbajnokság versenyeinek időpontjait, szabályváltozásait és egy titkos favoritot.


 
Ismét német helyszín nélkül...
 
Március 26. Ausztrália, Melbourne
Április 9. Kína, Sanghaj
Április 16 Bahrein, Szahír
Április 30. Oroszország, Szocsi
Május 14 Spanyolország, Barcelona
Május 28. Monaco, Monte Carlo
Június 11 Kanada, Montreal
Június 25 Azerbajdzsán, Baku
Július 9-Ausztria, Red Bull Ring
Július 16 Nagy-Britannia, Silverstone
Július 30. Magyarország, Hungaroring
Augusztus 27. Belgium, Spa
Szeptember 3. Olaszország, Monza
Szeptember 17. Szingapúr, Marina Bay
Október 1 Malajzia, Szepang
Október 8. Japán, Szuzuka
Október 22. USA, Austin
Október 29. Mexico, Mexikóváros
November 12. Brazília, Interlagos
November 26. Abu Dhabi, Yas Marina
 
 
Új év, új remények(?)
 
2017-ben visszatérhetett volna a futam közbeni tankolás rendszere a Formula–1-be, 2009 óta először, ám ezt a csapatok elutasították, így egy rizikófaktorral kevesebbel kell a Mercedesnek számolnia.
 
A szurkolói panaszokra reagálva döntés született az autók körönkénti 5-6 másodperccel történő gyorsításáról, és ezáltal a futamok látványosabbá, izgalmasabbá tételéről is. Ezt aerodinamikai szabálymódosításokkal, szélesebb abroncsokkal és a súly csökkentésével fogják elérni, növelik továbbá a V6-os turbómotortok fordulatszámát és a hangjukat is erősebbé teszik. 
 
Ötödik motor beszerelése a szezon folyamán továbbra sem lesz engedélyezve, és a versenyzők nem halmozhatnak erőforráselemeket: ha egy hétvégén a maximális 5 egységen felül egynél többet szerelnek be egy adott elemből, akkor csak az utolsót lehet továbbvinni a következő futamokra. A szezon első öt nagydíjára a Pirelli fogja kijelölni a gumi összeállításokat a csapatok számára.
 
Megszűnik a zsetonrendszer, amely korlátozta a motorok fejlesztését, így lehetőség lesz a csapatoknak a szezon közbeni felzárkózásra. A futamokon felhasználható maximális üzemanyag mennyisége 100-ról 105 kg-ra nő. 2017-től kezdve a mezőny esőben is állórajttal indul majd el, nem pedig a Safety Car mögött, amely csak addig marad a mezőny előtt, amíg a pálya nem alkalmas a versenyzésre. Egy kis extra adalék, hogy a pilóták évente egyszer megváltoztathatják sisakfestésüket.
 
Lance Stroll
 
Készülődő generációváltás
 
Bár még nem tudni, ki lesz Lewis Hamilton csapattársa a következő szezonban, már most látjuk, hogy egyre nagyobb helyet követel magának a fiatal generáció. Lance Stroll (18 éves, Williams), Max Verstappen (19 éves, Red Bull), Esteban Ocon (20 éves, Force India), Carlos Sainz (22 éves, Toro Rosso), Pascal Wehrlein (22 éves, ?) és Stoffel Vandoorne (24 éves, McLaren-Honda) tehetsége alapján az F1 következő aranygenerációja lehet, mint amilyen a Mansell-Piquet-Prost-Senna voltak, vagy a jelenben az Alonso-Hamilton-Raikönnen-Vettel négyes.
 

Videók