135 millió dollárra csökkenne a Forma-1-ben a költségvetési határ

Ross Brawn elmondta, a vita tárgya nem a 2021-es tervezet volt, hanem az azt követő időszak.


A Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokságban szereplő csapatoknál 2023-tól 135 millió dollárra (42,2 milliárd forint) csökkenne az idényenkénti költséghatár.

Ross Brawn, a vb sportigazgatója már a hét elején bejelentette, hogy 2021-re vonatkozóan 175 millió dolláros költséghatárt terveztek, de a világjárvány miatt ezt újra kellett tárgyalniuk, és közel a megegyezés a 145 millió dolláros plafonra vonatkozóan. Terveik szerint ezt további csökkentések követik majd. Brawn kiemelte: a vita tárgyát elsősorban már nem a 2021-es tervezet jelenti, hanem az utána következő évekre vonatkozó maximum összeg.

A BBC - más angol lapokhoz hasonlóan - közölte, hogy 2022-ben már 140 millió dollárban akarják maximalizálni a csapatok költséghatárát, amely a 2023-25 közötti időszakban 135 millió lenne.

Információik szerint a középcsapatok, így például a McLaren számára ez elfogadható. A csapat igazgatója, Zak Brown figyelmeztetett is: amennyiben nem kezelik helyesen a krízist, akár négy istálló is csődbe juthat, ami kihat az egész sorozat jövőjére. Ugyanakkor a Ferrari és a Red Bull attól tart, hogy ilyen mértékű csökkentés szakmailag rendkívül visszaveti az autósport elitsorozatát. A Ferrari vezetője, Mattia Binotto szerint a csapatok közötti különbséget tükrözhetné a kétlépcsős költséghatár, de utóbbi bontás egyelőre nincs terítéken.

A lap emlékeztetett: a közelmúltban elfogadott szabály értelmében, amennyiben legalább öt F1-es csapat egyetért valamilyen javaslattal, azt elfogadják, függetlenül a többiek kifogásaitól.

Forma-1-ben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, az azeri és a kanadai viadalt elhalasztották, míg a monacóit és a franciát törölték. Az első futam így július 5-én az Osztrák Nagydíj lehet, ami után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj.

Borítókép: Clive Mason/Getty Images

 

Videók