2012-ben bemutatkozik a Moto3-as kategória, amely a 125cc-t váltja

Azt már jó ideje tudjuk, hogy a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon jövőre rendezik az utolsó 125cc-s idényt. A kétütemű gépek helyét négyütemű 250cc-s motorok veszik át. Lássunk néhány részletet.


Az utolsó kétütemű kategória eltűnésével a rajongók nagy bánatára elbúcsúzhatunk a jellemző zümmögő hangtól is, de nem ez lesz a legfontosabb változás. A szövetség ebben a géposztályban is a leginkább egyenlő feltételeket kívánja biztosítani a versenyzők számára. Ennek érdekében pontosan lefektették a két év múlva debütáló kategória szabályait.

Ezek meghatározzák, hogy az erőforrások négyüteműek és maximum 250cc-sek lehetnek, de ami talán még fontosabb, hogy a blokk ára nem haladhatja meg a 12 ezer eurót, és ez az összeghatár semmilyen opcionális alkatrész, vagy kiegészítő beszerelésével nem léphető át. Szintén fontos elmondani, hogy a versenyzők az idény során mindössze 8 darab erőforrást használhatnak, és a felújított motor is újnak számít a szabályok szerint.
Szintén szigorú előírások vonatkoznak a vázakra, amelyeknek a Moto2-höz hasonlóan prototípusoknak kell lenniük.

A motorkerékpár és a versenyző minimális össztömegének 148 kilogrammnak kell lennie. Fontos változás még, hogy minden egyes pilóta csupán 1 darab motort használhat, ellentétben a mostani kettővel. Így tehát nem lehet majd olyat csinálni, mint idén Portugáliában a későbbi világbajnok Marc Márquez, aki a vizes pályán eldobta gépét, majd az újrarajtoltatáskor a tartalék motorral nekivághatott a futamnak, amit végül meg is nyert. (Ha ekkor nincs tartalékmotor, valószínűleg elszálltak volna világbajnoki esélyei.)

Kiszivárogtatott információk szerint a gépek teljesítménye 50Le körül alakulhat majd. Arról egyenlőre még nincsenek végleges információk, hogy mely motor-, illetve vázgyártók képviseltetik majd magukat a kategóriában, de jelen állás szerint a Moriwaki, a Suter, a Honda és a KTM képviselteti majd magát a sorozatban.

 

F.T.

Videók