Ricciardo tudja miért jobb a Ferrari és a Mercedes

A Red Bull ausztrálja úgy érzi, csapata elsősorban a hátsó leszorítóerő hiánya miatt marad el a riválisoktól.


A tesztek után többen titkos esélyesnek tartották őket, Ausztráliában viszont kiderült, a Red Bull egyelőre valóban elmarad a két gyári istállótól. A kiábrándító kezdés (az alakulat versenyzői nemcsak a győzelemért, a dobogós helyezésekért sem harcolhattak) után a bikások komoly vizsgálatokba kezdtek, hogy kiderítsék, mely területeken javíthatnak, és kerülhetnek közelebb az ellenfelekhez.

 

Ausztrál versenyzőjük, Daniel Ricciardo úgy véli, a Melbourne-ben készült belső kamerás felvételek meg is adják a választ csapattársainak, ezekből ugyanis tisztán kivehető, miért marad el a Red Bull a két nagy riválistól. „Azt hiszem, jelenleg nincs elég tapadás az autó hátsó részén, szóval alapvetően a leszorítóerő miatt – nyilatkozta a négyszeres futamgyőztes a Kínai Nagydíj sajtónapján. „Azt viszont nem tudom, hogy alapvetően nincs elég, vagy rossz utat választottunk a beállításokkal – tette hozzá.

 

Esős futam várható Kínában " AUTÓ-MOTOR › Forma 1

Az időjárásjósok délelőttre esőt jósolnak.

 

„Még mindig úgy érzem, nem hoztuk ki a legtöbbet a leszorítóerőből. Amikor megnéztem a Mercedes vagy a Ferrari melbourne-i belső kamerás felvételeit úgy tűnt, nekik sokkal több hátsó tapadásuk van, szóval valószínű, hogy ők egyelőre többet tudnak termelni. Nem hiszem, hogy elég jól megértettük, és kihoztuk belőle a legtöbbet a beállításokkal – magyarázta.

 

„Úgy éreztem, és ezzel valószínűleg Max is így volt, hogy mi nem támadhattuk úgy a kanyarokat, mint a Ferrari és a Mercedes. Megnéztem Kimi (Räikkönen) legjobb körét a barcelonai tesztről. A három legjobb csapat azt hiszem, padlógázon teljesíti a hármas kanyart, ő is így csinálta, de még csak ki sem használta a teljes pályát. Nem fordult szélesen, szóval volt némi leszorítóereje. Hamar rájöttünk, hogy ez egy olyan terület, amin még dolgoznunk kell – jelezte.

 

Videók