Két centi miatt csúszott le egy ajánlatról az egykori F1-pilóta

Alexander Wurz mindig is sokat bajlódott a magasságával, volt, hogy mérete miatt nem tudott beülni egy F1-es autóba.


A száguldó cirkuszban fontos tényező a versenyzők magassága, illetve testsúlya is, hiszen ezek a paraméterek is befolyásolják az autó teljesítményét.

 

Alexander Wurz 186 centiméterével igencsak kilógott a Forma-1 mezőnyéből, ami sokszor hátrányként érte őt.

 

„Már a motorsportban töltött első napomtól kezdve meggyűlt a bajom a magasságommal” – nyilatkozta az osztrák a Motorsport Magazine-nak. „Nagyon nehéz voltam a gokartozáshoz és a Forma-1-hez is, de mindig azt mondtam magamnak: ’Itt vagyok, meg kell próbálni.’ Sokan úgy vélekedtek, hogy nem fog sikerülni, és hogy senki sem fog nekem karosszériát építeni. Ez nagyon rosszul esett.”

Nagyot drágul a legolcsóbb F1-es belépő ára " AUTÓ-MOTOR › Forma 1

 

Az egyik legnagyobb csapás az volt az osztrák pilóta számára, amikor magassága miatt nem ülhetett be egy F1-es autóba. 2005-ben Juan Pablo Montoya sérülése miatt nem tudott versenyezni, ám az autót nem tudták megfelelően átalakítania Wurz számára, így Pedro de la Rosa versenyzett helyette.

 

Az osztrák pilótának Robert Kubicáról is volt egy érdekes története.

 

„A BMW Saubernél még üléspróbát is végeztem. Éjfél körül, nagyon későn érkeztem meg a gyárba, de nem fértem be az autóba, ők pedig nem tudták gyorsan módosítani a karosszériát.” Ennek köszönhetően a hinwiliek a WSR 2005-ös bajnokát, Kubicát igazolták le csapatukba, aki 2006 nagy részét tesztpilótaként teljesítette az alakulatnál, a Magyar Nagydíjtól azonban Jacques Villeneuve helyén már versenyezhetett is.”

 

Nem sokon múlott a dolog, hiszen a lengyel versenyző csak két centivel volt alacsonyabb, mint Wurz.

 

F1: Nico Rosberg Kubica visszatérését várja " AUTÓ-MOTOR › Forma 1

2007-ben a Williams megadta az esélyt Wurznak, aki a dobogóra is fel tudott állni Kanadában, azon a nagydíjon, ahol Kubica hatalmas balesetet szenvedett. 

Videók