Hamilton szerint tisztázni kéne a sárga zászló szabályát

Lewis Hamilton szerint az FIA-nak el kellene magyaráznia pontosan, hogy a versenyzőknek mikor és hogyan kell lassítania a sárga zászló alatt.


Lewis Hamilton szerint az FIA-nak el kellene magyaráznia pontosan, hogy a versenyzőknek mikor és hogyan kell lassítania a sárga zászló alatt. Ugyan a szabálykönyvben tisztán le van írva, a brit szerint láthatóan nem mindenki ugyanúgy értelmezi.

A vasárnapi Magyar Nagydíjon Nico Rosberg indulhat az első rajtkockából, aki annak ellenére futotta meg a kvalifikáció leggyorsabb körét, hogy Fernando Alonso kicsúszása matt a második szektorban sárga zászló volt érvényben. Rosberg ugyan elemelte a lábát a gázpedálról, mégis sokkal kevesebb időt veszített, mint a többi pilóta.

Ezt most már tisztáznunk kell. Nekünk, versenyzőknek meg kell értenünk a sárga zászló szabályait, mert úgy tűnik, sem a versenybírók, sem pedig a pilóták nem úgy értelmezik, ahogy le van írva” – nyilatkozta a háromszoros világbajnok.

Hamilton pár másodperccel Rosberg előtt haladt, így még akkor ért a helyszínre, amikor Alonso autóját nem mozdították el, ezért meg kellett szakítania a körét. „Nekem nem volt kérdés, hogy el kell vennem a gázt, hiszen Fernando autója még a pályán volt. Lehet, hogy amikor Nico odaért, az autó már nem volt ott, de a zászló attól még érvényben volt, így kicsit más a kettő.

A Mercedes világbajnoka arra is felhívta a figyelmet, hogy dupla sárga zászló esetén a versenyzőnek arra is fel kell készülnie, hogy akár meg kell állnia. „Ha dupla sárga van érvényben – lehet egy autó a pályán, lehet egy pályamunkás a pályán, nem tudod, hogy mi vár rád a következő kanyarban – fel kell készülnöd arra, hogy meg kell állni. Nico csak egy tizedet vesztett abban a kanyarban, szóval, még ha ez megengedett is a jövőben, hogy elveszem a gázt és megfelelő odafigyeléssel közelítem meg a kanyart, nem tudom, dupla sárga esetén is jó ötlet-e. Azt gondoltam, ez sima sárga esetén még elmegy, de a dupla jelzést komolyabban kell venni.

Hamilton kiemelte, ezt a kérdést mindenki biztonsága érdekében mielőbb meg kell beszélni. „Láttunk már ilyen esetet a múltban. Emlékszem, Maldonado egyszer majdnem elütött egy pályamunkást, mert nem lassított eléggé. Biztosítani kell, hogy mindenki megértse, és ugyanúgy értelmezze ezt a szabályt. Mindenki biztonsága szempontjából fontos, legyen az autó, versenyző vagy pályamunkás.”

Videók