Szerkesztő: Simon Levi
2017. 04. 13. 19:45

A mozgó aerodinamikai elemek használatát az FIA évek óta tiltja.

  Az ellenfelek egyre gyanakvóbban figyelik Sebastian Vettelék autóját, mely szerintük rugalmas aerodinamikai elemekkel van fölszerelve.

 

A tél elsősorban a Mercedest és a Red Bullt érő vádakról szólt. A Ferrari mindkettő csapatot próbálta nehéz helyzetbe hozni okos felfüggesztésük betiltatásával, míg később az osztrákok vádolták meg a bajnoki címvédőt, hogy időmérős motormódjánál olaj kerül az üzemanyagba, s ezzel tesz szert plusz lóerőkre. Most, hogy a Ferrari az egyéni küzdelmekben a Mercedesszel holtversenyben áll a bajnokság élén, ő is szembesülni kénytelen az autója szabályosságát firtató vádakkal.

 

A jó szereplés az SF70H-ra irányította a riválisok figyelmét. A vörös autó talán egy körön még mindig elmarad kicsit a Mercedestől, a versenyeken viszont rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt. Már a téli teszteken megfigyelhető volt, hogy övék a legstabilabb autó a gyorsabb kanyarokban, s miközben még az Ezüstnyílnál is láthatóak kisebb megingások, az ő gépük határozottan, egyenletes ívben veszi a fordulókat. Emellett minden gumitípusból képes kihozni a legjobbat, és az időjárási körülmények változása sem zökkentheti ki őket, mint például a Mercedest Melbourne-ben.

 

Toto Wolff nem is győzött ámuldozni Kínában. „A versenyzőik csak elfordítják egyszer a kormányt, az autó mintha sínen menne, mindenféle rángatózás nélkül megy át a kanyaron – állapította meg.

 

 

 

F1: breaking: a világbajnok nem indul Monacóban " AUTÓ-MOTOR › Forma 1

Alonso az Indy 500-on szerepel majd.

 

 

Az Auto Motor und Sport most arról számolt be, hogy az ellenfelek azt gyanítják, trükkös, a szabályosság határán táncoló megoldások állhatnak ennek hátterében. Kémfotóik tanúsága szerint a Ferrari padlólemeze, hátsó szárnya, de még diffúzora is hajlékonyabb lehet a megszokottnál. A padlólemez két oldala például lefelé görbül menet közben, mely jelentősen növelheti a szívóhatást, mivel két oldalt az autó alá zárja a nagy sebességű levegőt –hasonlóan az úgynevezett „szárnyas autók szoknyáihoz. A hátsó szárny és a diffúzor eközben állításuk szerint hátrafelé mozdul el az egyenesekben, ezzel csökkentve a légellenállást, növelve a csúcssebességet.

 

Az ellenfelek már a teszteken furcsán néztek a vörösökre, amikor hosszú, hőérzékelőkkel ellátott karboncsíkokat helyeztek el a padlólemezükön, Kínában pedig az egyik csapat mérnöke arról számolt be a német lapnak, hogy elméletüket bizonyító felvételeket készítettek. „Räikkönen autójáról az edzésen készítettünk lassított felvételeket, melyeken jól látható, hogy a padlólemez szélei lefelé hajlanak.”

 

A mozgó aerodinamikai elemek használatát az FIA évek óta tiltja éppen a Ferrari Red Bullra tett panaszai miatt szigorítottak a hajlékonysági tesztjeiken. Jelenleg a padlólemeznél két ponton vizsgálják a flexibilitást, ám a teszteken a Scuderia gond nélkül teljesítette, mivel azokat az első „tálca” részen, valamint közvetlenül a hátsó kerekek előtt végzik el.

 

Cimkék: ferrari-f1 , forma-1

Legfrissebb híreink


Élő eredmények