Ismertették a Monacói Nagydíj gumiválasztását

Az F1 hivatalos gumiszállítója idén tovább bővítette palettáját, melynek leglágyabb keveréke immáron nem az ultra, hanem a rózsaszín oldalfalú hiperlágy abroncs.


A Monacói Nagydíjon debütálnak élesben a Pirelli legújabb fejlesztésű hiperlágy abroncsai – derült ki az olaszok közleményéből, melyben a szezon hatodik versenyhétvégéjének gumikészletét ismertették. A kínálat megegyezik a Kanadai Nagydíjéval.

 
Az F1 hivatalos gumiszállítója idén tovább bővítette palettáját, melynek leglágyabb keveréke immáron nem az ultra, hanem a rózsaszín oldalfalú hiperlágy abroncs. Ezt a vegyületet már tavaly tesztelni kezdték, többen pedig a barcelonai gyakorlás során is pályára vitték, hivatalos debütálására viszont a Monacói Nagydíjon kerül sor.
 
A legendás utcai versenypályán – hasonlóan a Kanadai Nagydíjhoz – a második és a harmadik leglágyabb keverék is bevethető lesz: vagyis a hiperlágy mellett a szuperlágy, az ultralágy áll majd a csapatok rendelkezésére.
 
A jelenleg érvényben lévő előírások értelmében a futamra minden versenyzőnek meg kell tartania legalább egyet a két keményebb verzióból (vagyis a Monacói Nagydíj esetében a szuperlágyból és az ultralágyból), míg a legpuhább szettből egyet az időmérő edzés utolsó szakaszára. A legjobb tízbe kerülő versenyzőknek ezt a szettet vissza kell szolgáltatniuk, míg a többiek megtarthatják a futamra.
 
Az olaszok mai bejelentését követően kijelenthetjük, már hét 2018-as futam gumikínálata ismert. A legérdekesebb talán a kínai megmérettetésé, itt ugyanis élve az előírások adta lehetőségekkel a Pirelli a palettán nem egymást követő típusokat is megjelölt.
 
 
Az eddig ismert 2018-as gumiválasztások:
 
Ausztrál Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy
 
Bahreini Nagydíj: közepes, lágy, szuperlágy
 
Kínai Nagydíj: közepes, lágy, ultralágy
 
Azeri Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy
 
Spanyol Nagydíj: közepes, lágy, szuperlágy
 
Monacói Nagydíj: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy
 
Kanadai Nagydíj: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy

Videók